سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه سیاسی: هیئت مذاکره کننده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌برای یافتن راه‌حلی در جهت پایان دادن به شبهات آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران بامداد چهارشنبه 20 تیر وارد تهران می‌شود.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌به فارس گفت: اولی‌هاینونن، معاون امور پادمان‌های آژانس برای مذاکره در مورد روش و چارچوب پرداختن به حل و فصل مسائل باقیمانده میان ایران و این نهاد بین‌المللی به ایران سفر کرده است.

علی اصغر سلطانیه افزود: این هیئت متشکل از سه شاخه فنی، حقوقی و سیاسی است که‌هاینونن، معاون امور پادمان‌های آژانس، ویلموس چرونی، رئیس سیاستگذاری و روابط خارجی آژانس، هرمن ناکارتس، مسئول بخش منطقه‌ای و پادمان در آژانس و راتن باخ، مشاور حقوقی آژانس در این هیأت حضور دارند.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌درباره این مذاکرات که به پیشنهاد دبیر شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود، تأکید کرد: مذاکرات مذکور برای تهیه جدول زمانی در جهت تعیین چگونگی حل و فصل مسائل انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: این هیئت به هیچ وجه از تأسیسات هسته‌ای ایران بازرسی نخواهد کرد.

سلطانیه خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان با علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ملاقاتی خواهند داشت و پس از آن با معاونین و مسئولین ذیربط مذاکراتی انجام می‌گیرد.

دور بعدی مذاکرات لاریجانی

در همین حال خاویر سولانا هماهنگ کننده سیاست‌ خارجی‌ اتحادیه‌ اروپا در کنفرانس‌ خبری‌ مشترک‌ با دبیر کل‌ سازمان‌ ملل‌ در بروکسل‌ تصریح کرد که تلاش‌ می‌کند پیش‌ از پایان‌ ماه‌ جاری‌ میلادی (کمتر از 3 هفته دیگر) با لاریجانی‌ ملاقات‌ کند‌.

بان‌ کی‌ مون‌ نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران‌ تأکید کرد که اتحادیه‌ اروپا را به‌ تشویق‌ ایران‌ برای‌ رعایت‌ درخواست‌‌های‌ بین‌‌المللی‌ ترغیب‌ می‌کند.‌

کد خبر 26249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز