گروه سیاسی: نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌با اشاره به نتایج نشست اخیر شورای حکام آژانس درباره ایران، تصریح کرد: در این نشست به عمر 2 ساله مذاکرات کمیته‌ تقویت بازرسی آژانس که آمریکا به بهانه موضوع هسته‌ای ایران آن‌را تشکیل داده بود، پایان داده شد.

علی اصغر سلطانیه در گفت‌وگو با شبکه 2 سیما همچنین با اشاره به اینکه با دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم بحث تعلیق موضوعیت فنی، حقوقی و سیاسی خود را از دست داده است، گفت: در این نشست اولا قطعنامه‌ای صادر نشد و صرفا کشورها بیانیه خودشان را ارائه کردند که سفیر کوبا از جانب کشورهای عدم تعهد یکی از این بیانیه‌ها را ارائه کرد.

در خبری که ایسنا آن را منتشر کرد، سلطانیه درباره تاکید اکثر کشورهای اتحادیه اروپا بر ادامه مذاکرات لاریجانی و سولانا اظهار داشت: مدیرکل آژانس و کشورهای مختلف از جمله تروئیکای اروپا از مذاکره استقبال کردند و فضای موجود حاکی از این بود که کشورها راهی جز مذاکره را برای حل بحران ایران مفید نمی‌دانستند.

نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌گفت: در نشست‌ها همه به این مسئله اذعان می‌کنند که قطعنامه‌های شورای امنیت کارساز نبوده و ایران به فعالیت‌های خود ادامه داده است و باید راه دیگری اندیشیده شود.

کد خبر 24471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز