گروه سیاسی: نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: دور دوم مذاکرات ایران و آژانس سه‌شنبه دوم مرداد در وین برگزار می‌شود.

این در شرایطی‌است که پس از انجام دور اول مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌برای برطرف شدن مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس، قرار شد دور دوم مذاکرات در روزهای سوم و چهارم مرداد در وین برگزار شود.

علی اصغر سلطانیه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این مذاکرات به دنبال دور اول گفت‌وگوها به سرپرستی جواد وعیدی، معاون امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی و اولی‌هاینونن، معاون دبیر کل آژانس انجام می‌شود.

سلطانیه در پاسخ به این پرسش که آیا هیأت ایرانی مذاکره کننده با آژانس با محمد البرادعی نیز دیدار خواهد کرد، هر گونه دیدار میان هیأت ایرانی با دبیر کل آژانس را رد کرد.

جواد وعیدی در پایان 3 دور نخست گفت‌وگوهای ایران و آژانس گفته بود: این مذاکرات بیش از مقدمه‌ای برای پیدا کردن چارچوب حل و فصل مسایل باقیمانده از گذشته‌ فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود، چرا که در این سه دوره از مذاکرات، از مقدمه عبور کردیم و راجع به مسایل حال و گذشته و نیز مسائلی در رابطه با چارچوب حل مسائل به توافق رسیدیم.

برگزاری دور اول گفت‌وگوهای ایران و آژانس برای رفع شبهات نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران که با وجود کارشکنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با استقبال بین‌المللی چشمگیری مواجه شد، موجب گردید تا تلاش شورای امنیت برای تصویب قطعنامه سوم تحریم‌ها بر ضد ایران تا شهریورماه به تعویق بیفتد.

انگلیس و ادامه تحریم‌ها

اما از سوی دیگر نخست وزیر انگلیس با اعلام سفرش به آمریکا و دیدار با جورج بوش برای ارزیابی آخرین تحولات منطقه و از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت: انگلیس به سیاست خود در جهت تحریم‌های اقتصادی ایران ادامه خواهد داد و در این زمینه با کشورهای اروپایی و آمریکا همکاری می‌کند.

کد خبر 27311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز