گروه سیاسی: محمد جواد لاریجانی تصریح کرد: هنر مملکت‌داری این است که ما تخاصم و دوستی را مدیریت کنیم و لازم است در این مناقشه که بین ما و غرب وجود دارد خصومت‌ها یا مناقشه‌هایی که در این زمینه داریم، مدیریت شود تا هزینه‌های این راهبرد معقول کاهش پیدا کند و به نقطه توافق نزدیک شود.

لاریجانی در گفتگو با فارس با تاکید بر کارآمد بودن سیاست هسته‌ای دولت نهم اظهارداشت: آن چیزی که راهبرد فعلی جمهوری اسلامی است این است که راهبرد هسته‌ای این دوره بایستی در دوره قبل هم مبنا قرار‌ می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه قصد تخطئه کسانی که در این زمینه کار کرده‌ا‌ند را ندارد، تصریح کرد: شاید انرژی هسته‌ای برای امروز و فردای ما خیلی مهم نباشد ولی برای 20 سال آینده ما اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

لاریجانی اظهار داشت: دستاوردهایی که ما الان داریم بسیار چشمگیر و قابل تحسین است و در کشورهای منطقه کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر است. 

وی با اشاره به اینکه غرب باید به توانمندی‌ ما اذعان کند و نه اذعان تعارفی تصریح کرد: ما یک توانمندی واقعی داریم که باید به آن اذعان کنیم و این در گزارش آقای البرادعی قابل تحسین است.

رئیس مرکز فیزیک نظری افزود: غرب می‌تواند از ما انتظار شفافیت بیشتر داشته باشد، ما در این قسمت حرف نداریم، یعنی ما در چارچوب ان.پی.تی کار می‌کنیم و اگر غرب دست از خصومت و فشارهای خودش بر دارد ما می‌توانیم درجه شفافیت را بالا ببریم و پروتکل الحاقی را عمل کنیم و اصلا در امر شفافیت همکاری کنیم.

کد خبر 24467

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز