سفیر انگلیس در آمریکا با رد احتمال هر نوع اقدام قهرآمیز علیه ایران از جانب آمریکا گفت: بر خلاف آنچه برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته درباره حمله به ایران منتشر کرده‌اند، هیچ طرحی در دولت آمریکا برای حمله به ایران وجود ندارد.

دیوید مانینگ در گفتگو با روزنامه گاردین که مهر خبر آن‌را منتشر کرد، دیپلماسی را همچنان به عنوان گزینه نخست واشنگتن در برابر تهران دانست.

مانینگ طرح برخورد با ایران را ساخته و پرداخته مؤسسه‌های تحقیقاتی دانسته و گفت: شاید برخی مخالف استفاده از دیپلماسی در برابر ایران باشند، اما باید بگویم فضای حاکم در کاخ سفید، بر پایه ادامه سیاست فعلی یعنی استفاده از دیپلماسی در برخورد با ایران استوار است.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با گاردین در پاسخ به این پرسش که آیا بوش و معاون وی، چنی، در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات درباره ایران، سرانجام تصمیم به حمله به تهران خواهند گرفت یا خیر، گفت: من بر اساس فرضیات صحبت نمی‌کنم؛ آنچه من می‌دانم این است که در 2سال گذشته آمریکا از طرح مذاکره به همراه افزایش تحریم‌ها درباره ایران استفاده کرده و من در هفته‌ها یا ماه‌های اخیر هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه آمریکا بخواهد سیاست خود در قبال ایران را تغییر دهد، مشاهده نکرده‌ام.

گاردین در پایان مطلب خود تصریح می‌کند که مانینگ از زمانی که کاندولیزا رایس به عنوان مشاور امنیت ملی بوش انجام وظیفه می‌کرد، دوستی نزدیکی با وی داشته و از همین رو از طرح‌ها و برنامه‌های دولت آمریکا به خوبی آگاهی دارد.

جالب آنکه روزنامه‌ یو.کی.دیلی.میل در خبری دیگر نوشت:‌ نمایندگان مجلس انگلیس از شنیدن اینکه یک مقام پنتاگون در سفرش به لندن گفت «از همه‌ ایرانی‌ها متنفرم» شگفت زده شدند.

به گزارش ایسنا، دبرا کاگان، مشاور معاون وزیر دفاع آمریکا چنین سخنانی را در دیدار با 6 نماینده مجلس انگلیس عنوان کرده است.

در این گزارش به نقل از یک نماینده‌ مجلس انگلیس آمده است:‌ این مقام پنتاگون گفت که هیچ طرحی برای حمله ندارد.

کد خبر 32947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز