دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه سیاسی: گفته‌های دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که با زیر سؤال‌ بردن دوباره ادعاهای غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران همراه بود، واکنش منفی پاریس را برانگیخت.

وزیر دفاع فرانسه که در کنفرانسی خبری در پایان سفر کوتاهش به امارات در ابوظبی سخن می‌گفت و خبر آن‌را ایسنا منتشر کرد، مدعی شد: اطلاعات ما و دیگر کشورها درباره برنامه هسته‌ای ایران، متفاوت با نگاه البرادعی است.

محمد البرادعی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تأکید کرده بود که اگر آمریکا یا هر کشور دیگری، مدرکی دال بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران دارد، آژانس خوشحال خواهد شد که از وجود این مدارک باخبر شود.[در همین ارتباط]

جالب آنکه هروه مورن، وزیر دفاع فرانسه که مدعی در اختیار داشتن اطلاعاتی درباره نظامی‌بودن فعالیت‌های هسته‌ای تهران شده است نیز هیچ مدرکی در اثبات ادعای خود ارائه نکرد و مانند دیگر دولتمردان آمریکایی و اروپایی رفتار کرد که تنها از وجود مدارکی بر ضد تهران سخن می‌گویند.

وی همچنین بدون اشاره به همکاری‌های گسترده ایران و آژانس در گذشته و حال، گفت: اگر البرادعی درست می‌گوید پس هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران از دادن اجازه به آژانس برای بازرسی از تأسیساتش خودداری کند.

یکی از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به سخنان دبیرکل آژانس ادعا کرد که البرادعی به‌دلیل تمایلات ایدئولوژیک در برابر تلاش‌های آمریکا برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت مانع‌تراشی می‌کند.

ادعای عجیب

گزارش واحد مرکزی خبر حاکی‌است، کاخ سفید با طرح دوباره این ادعا که در تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای هیچ تردیدی نیست، اظهارات محمد البرادعی را مبنی بر اینکه هیچ مدرکی برای اثبات چنین ادعایی وجود ندارد، رد کرد.

دانا پرینو، سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران در ادعایی عجیب که حکایت از بی‌توجهی دولتمردان آمریکایی به سازوکارهای بین‌المللی دارد، گفت: ایران کشوری است که در حال غنی‌سازی اورانیوم است و این کشوربه دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌باشد.

کد خبر 35271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز