وزیر امور خارجه فرانسه که موضع‌گیری چندی پیش وی مبنی بر لزوم آمادگی فرانسه برای جنگ با ایران با واکنش‌های گسترده بین‌المللی مواجه شد، با تصریح به اینکه فرانسه از مذاکرات ایران و البرادعی حمایت می‌کند، گفت: ایران کشور بزرگی است و ما هیچگاه به‌دنبال جنگ با ایران نبوده و خواهان صلح هستیم.

به گزارش اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، برنارد کوشنر که با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت‌وگو می‌کرد، همچنین از اینکه رسانه‌ها متوجه مفهوم اظهاراتش که به گفته او در جهت جلوگیری از بروز جنگ بوده است، نشده‌اند، عذرخواهی کرد.

 متکی نیز در این دیدار، به روند همکاری‌های جاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: همه طرف‌ها بایستی از دور جدید همکاری‌های ایران و آژانس حمایت کنند، چراکه اکنون پرونده هسته‌ای ایران در جایگاه درست خود قرار دارد.

  وزیر امور خارجه همچنین در دیدار با همتای آلمانی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر ضرورت حمایت 1+5 از البرادعی در همکاری‌های اخیر با ایران تاکید کرد. 

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز بر ضرورت حمایت از البرادعی تاکید و خواهان همکاری‌های شفاف ایران در این روند شد.  منوچهر متکی در دیدار اورسولا پلاسنیک، همتای اتریشی خود هم بر هوشیاری کشورهای اروپایی در برابر کارشکنی معدودی از قدرت‌ها با هدف مختل‌کردن فرایند همکاری‌های ایران و آژانس تأکید کرد.

بهترین تصمیم
متکی به همتای هلندی خود نیز گفت: بهترین تصمیم  ۵+۱ در جهت حل موضوع هسته‌ای ایران می‌تواند حمایت از البرادعی برای ادامه همکاری‌های ایران و آژانس باشد. 

متکی همچنین با وزرای امور خارجه لوکزامبورگ، مالزی، استرالیا، سوریه، رومانی، ویتنام و بلژیک و کمیسیونر روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 32637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز