همشهری آنلاین: سخنگوی رئیس‌جمهور فرانسه خواهان کاهش روابط تجاری اروپا با ایران شد.

به گزارش ایسنا، رویتر به نقل از سخنگوی رییس‌جمهور فرانسه گزارش داد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند قبل از اینکه این اتحادیه درباره تحریم‌های بیشتر علیه تهران به توافق برسد، خود برای کاهش روابط تجاری با ایران اقدام کنند.

خبرگزاری رویتر گزارش داد: از ماه مه یعنی از زمانی که نیکلا سارکوزی به ریاست جمهوری فرانسه رسید پاریس لفاظی‌های خود را علیه ایران تشدید کرده است و سارکوزی به همراه برنار کوشنه، وزیر خارجه فرانسه درباره احتمال اقدام نظامی علیه ایران هشدار داده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: فرانسه پیشنهاد داده است که همزمان با مذاکراتی که بین قدرت‌های جهانی (که توافق کرده‌اند تصویب هرگونه تحریمی را در شورای امنیت سازمان ملل تا ماه نوامبر به تاخیر بیندازند) درباره سومین دور تحریم‌های علیه ایران در جریان است، اتحادیه اروپا تحریم‌های شدیدتری را علیه تهران اعمال کند.

سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون ایتالیا عدم تمایل خود را برای اعمال تحریم‌های شدیدتر در اتحادیه اروپا ابراز داشته‌اند.

دیوید مارتینون، سخنگوی رییس‌جمهور فرانسه امروز (جمعه13 مهر) در یک کنفرانس خبری با تاکید بر اینکه گفت‌وگوها در سازمان ملل و در داخل اتحادیه اروپا باید ادامه یابد گفت: مذاکرات در اتحادیه اروپا در راستای تشدید رژیم تحریم‌ها چندان آسان نمی‌باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: وزیر خارجه فرانسه گفته است که فرانسه از شرکت‌های بزرگ فرانسوی همچون شرکت نفتی توتال خواسته است در حالیکه پاریس در تلاش است با تشدید فشار بر ایران تهران را متقاعد به پیروی از درخواست‌های شورای امنیت سازمان ملل در زمینه توفق برنامه‌ هسته‌ای خود کند، در مناقصه‌های ایران شرکت نکند.

کد خبر 33199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز