جمعه ۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه د راولی سفرش به چین با مقامات این کشور در باره پرونده هسته‌ای ایران مذاکره می‌کند.

به گزارش ایسنا، الشرق الاوسط نوشت: پرونده هسته‌‌ای ایران در راس برنامه های نیکولا سارکوزی در اولین سفرش به چین قرار دارد.

این روزنامه چاپ لندن افزود: رییس جمهور فرانسه که روز یکشنبه (4آذر) در راس یک هیات بلند پایه فرانسوی وارد چین می‌شود، قصد دارد تا پرونده هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار دارد.

دیوید مارتینون، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری فرانسه در سخنانی با اشاره به نقش بسیار مثبت چین در قبال بحران‌هایی چون پرونده هسته‌ای کره و دارفور ابراز امیدواری کرد که این کشور همان نقش را در قبال پرونده هسته‌ای ایران و اوضاع پاکستان ایفا کند.

وی افزود: پاریس معتقد است که موضع گیری چین بسیار اساسی است، چرا که در جهت دستیابی به اجماع در شورای امنیت سازمان ملل تلاش می کند.

موضع گیری چین در میان تلاش های کشورهای غربی برای اعمال دور سوم از تحریم‌ها علیه ایران موجب شد که نشست پنج کشور عضو دایم شورای امنیت و آلمان(1+5) در لندن لغو شود.

در این زمینه برخی مقامات فرانسوی معتقدند که منافع چین با ایران، این کشور را به سهل انگاری و تلاش برای مانع تراشی بر سر راه تصمیم گیری های جدید و کاهش تحریم های بیشتر وا می دارد.

کد خبر 37333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز