مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: با وجود گذشت 6 ماه از سال 86 ، نه تنها سهم تهران از اعتبارات پیش بینی شده در تبصره 13 اعلام نشده بلکه بخش عمده سهم پایتخت از اعتبارات سال 85 تبصره 13 نیز تاکنون تحقق نیافته است.

به گزارش سما، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: به رغم زحماتی که منظور تحقق تبصره 13 کشیده شده متاسفانه انتظار مدیریت شهری و توقع شهروندان از این تبصره برآورده نشده و میزان توجه به پایتخت کافی نبوده است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی تصریح کرد: از مجموع دو هزار و 750 دستگاه اتوبوسی که قرار بود در غالب اعتبارات سال 85 تبصره 13 به تهران اختصاص یابد صرفا حواله هزار و 827 دستگاه اتوبوس تحویل شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بسیاری تبصره 13 را منجی حل معضلات حمل و نقل شهری عنوان می کردند در حالیکه حرکت کند تحقق آن در 5/1 سال اخیر خلاف این را اثبات می کند افزود: با روند موجود انتظار هیچ جهش و تحولی در حمل و نقل عمومی پایتخت نمی توانیم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نقش شهرداری در مسایل شهری آنقدر نادیده گرفته می شود که مدیریت شهری حتی در انتخاب اتوبوس هایی که قرار است در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به کار گرفته شودنیز نقشی ندارد، افزود: کلید موفقیت تبصره 13 خاتمه تمرکز گرایی موجود و تفویض اختیار به شهرداری ها است.

معاون شهردار تهران با تاکید براینکه اصولا میزان انتظارات و مطالبات باید متناسب با میزان اختیارات و امکانات باشد ادامه داد: وقتی مدیریت شهری حتی امکان انتخاب اتوبوس های مناسب مورد نظر برای ناوگان اتوبوسرانی را نیز ندارد جهش و تحول در حمل و نقل همگانی دور از انتظار است.

وی با طرح پیشنهاد اختصاص مبلغ حاصل از صرفه جویی بنزین به تهران جهت توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت اظهار کرد: میزان کمک سال گذشته دولت به متروی تهران تنها برای احداث 2/1 کیلومتر خط مترو کفایت می کند در حالیکه مدیریت شهری توانایی ساخت سالانه 20 کیلومتر از 300 کیلومتر خطوط مورد نیاز شبکه متروی پایتخت را دارد.

وی با یبان آنکه از 120 میلیارد تومان یارانه سال گذشته بلیط مترو حدود 100 میلیارد تومان آن را شهرداری تهران پرداخت کرده گفت: کمک دولت در  سال گذشته بابت یارانه بلیط مترو تنها 20 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران سالانه 200 میلیارد تومان برای شهرداری تهران هزینه دربردارد تصریح کرد: از این مبلغ 20 میلیارد تومان از محل فروش بلیط تامین می شود و کمک دولت بابت رایانه بلیط اتوبوس در سال گذشته نیز تنها 5/5 میلیارد تومان بود.

تشکری هاشمی در پایان با تاکید برضرورت حفظ جایگاه پدرانه و کلان دولت در فعالیت های شهری افزود: شهرداری تهران برای ارایه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به شهروندان به کمک دولت و حمایت مجلس نیاز دارد اما به مردم اطمینان می دهیم مدیریت شهری برای تامین آسایش و رفاه آنها از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 31077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز