همشهری آنلاین: بیش از 80 طرح در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در 22 استان کشور در هفته دولت به بهره برداری رسید.

تعریض و بهسازی راه، احداث پل، احداث راه های روستایی و مرزی، روشنایی راه ها، روکش آسفالت، تعریف و چهارخطه کردن محورها، احداث مجتمع های خدماتی ـ رفاهی، پایانه های بار و مسافر و شهرک حمل و نقل را از جمله این طرح ها بوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ناصر رزاق منش - سخنگوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور – با بیان این مطلب گفت: برای اجرای این طرح ها بیش از 915 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: با افتتاح این طرح ها، بیش از 170 کیلومتر از راه های کشور شامل آزاد راه قزوین ـ کرج حد فاصل نیروگاه شهید رجایی تا آبیک در استان قزوین، گردنه شیبلی، بخش هایی از محور تبریزـ صوفیان و سراب ـ اردبیل و کنارگذر مرند در آذربایجان شرقی، 40 کیلومتر از آزاد راه مشهد ـ باغچه، 5 کیلومتر از محور باغچه ـ نیشابور در استان خراسان رضوی، گردنه زاغه در استان همدان و 12 و نیم کیلومتر از اتوبان قم ـ تهران در محدوده استان قم به سیستم روشنایی مجهز شدند.

رزاق منش همچنین از بهره برداری از 22 مجتمع خدماتی ـ رفاهی بین راهی در 11 استان کشور خبر داد و افزود: با احداث و بهره برداری از این مجتمع های خدماتی ـ رفاهی در سطح جاده های کشور ضریب ایمنی سفر و آرامش خاطر مسافران افزایش یافته است.

وی پایانه مسافربری شهر بم در استان کرمان، پایانه بار خاش در استان سیستان و بلوچستان و پایانه مسافربری شهرهای سی سخت و لیکک و شهرک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر طرح هایی اعلام کرد که در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.

بنابر این گزارش در سال 85 هم بیش از 274 میلیون تن کالا و 224 میلیون نفر مسافر در سطح کشور از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای و بر روی 172 هزار و 611 کیلومتر راه شامل آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی زیرپوشش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جابه جا شدند.

کد خبر 30258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز