محمدعلی توحید: رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه هفتم آذر، از تداوم طرح سهمیه‌بندی بنزین حداکثر تا پایان سال آینده و توقف آن خبر داد.

هرچند دکتر احمدی‌نژاد در مورد جزئیات این سیاست دولت درمورد چگونگی توقف و طرح جایگزین توضیح بیشتری نداد اما صرف اینکه دولت برای لغو سهمیه‌بندی عجله دارد و به‌دنبال کاهش زحمت مردم و اقتصاد ملی از محدودیت‌سازی است، امری خوشایند و خبری مسرت‌بخش است.

سهمیه بندی باوجود همه مشکلات عمومی و ناکارآمدی‌هایی که در اجرای آن وجود دارد، شاید مهم‌ترین اقدام اساسی دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور باشد.

بر اساس قوانین مصوب که طرح سهمیه‌بندی بنزین نیز بر اساس آن اجراشده است، قیمت بنزین باید با توسعه شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی و فراهم شدن زمینه دوگانه‌سوزشدن خودروهای شخصی و عمومی و همچنین توسعه جایگاه‌های عرضه گاز برای خودروها آزاد و بر اساس شاخص‌های بین‌المللی عرضه شود.

بنابراین، سخن ریاست‌جمهوری دربردارنده چند نکته اساسی است؛ رنج و زحمت مردم با لغو سهمیه‌بندی تا یک سال دیگر کم می‌شود؛ برنامه‌های تبصره 13 و توسعه شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی و گازسوز شدن نظام سوخت خودروهای شخصی تا سال آینده محقق می‌شود و مهم‌تر  اینکه قیمت بنزین با لغو سهمیه‌بندی آزاد می‌شود.

کد خبر 37962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز