همشهری آنلاین: معاون وزیر نفت با رد فروش آزاد بنزین گفت: تا آخر سال تغییری در روند توزیع بنزین روی نخواهد داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نعمت‌زاده با بیان این که فروش بنزین به قیمت آزاد مخالف نظر دولت بوده و دولت همچنان مخالف با عرضه بنزین آزاد است، گفت: موضوع فروش بنزین به قیمت آزاد در مجلس شورای اسلامی مطرح است و ارتباطی با دولت ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون روند سهمیه بندی بنزین در حال اجراست با این حال خیابان های شهر بسیار شلوغ است بنابراین بعید است فروش بنزین آزاد تصویب شود .

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه نظر دولت ادامه وضع موجود است گفت: با این حال دولت تابع تصمیمات مجلس است و در صورت تصویب طرحی مبنی بر فروش بنزین آزاد دولت آن را اجرا خواهد کرد .

معاون وزیر نفت همچنین از کاهش سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز از ابتدای ماه آینده خبر داد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که سهمیه سوخت خودروهای دوگانه سوز از ماه آینده از بنزین به دوگانه سوز با اولویت خودروهای عمومی ( وانت ، تاکسی و غیره ) تغییر می کند ، گفت : سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز از ابتدای ماه آینده، با توجه به نوع خودرو ، ماهانه بین 60 تا 90 لیتر خواهد شد.

وی افزود: خودروهای دولتی دوگانه سوز نیز شامل این طرح می شوند . نعمت زاده درباره علت اجرای این طرح تصریح کرد: با توجه به افزایش جایگاه های عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) و تکمیل خودروهایی که تاکنون سیلندر سی ان جی آنها نصب نشده بود، بنا بر این بهتر است سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز کاهش یابد.

وی همچنین درباره سهمیه خودروهای شخصی دوگانه سوز گفت: سهمیه خودروهای دوگانه سوز شخصی نیز با یک ماه فاصله از ابتدای بهمن کاهش می یابد. نعمت زاده افزود: ستاد تبصره 13 اواخر آذر این تصمیم را نهایی و به اطلاع عموم مردم می رساند.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی همچنین درباره افزایش یا کاهش بنزین پس از دوره نخست سهمیه بندی افزود: سهمیه ها تغییری نخواهند کرد.

کد خبر 37516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز