چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

برخلاف آمار‌های منتشره از سوی منابع غربی میزان تولید روزانه نفت خام ایران روزانه 4 میلیون و 137 هزار بشکه است.

غلامحسین نوذری سرپرست وزارت نفت در همایش تجربه اندوزی از بازنشستگان نفت با اعلام این خبر تاکید کرد: حفظ میزان تولید نفت کشور در این سطح و حفظ منافع کشور با تلاش و همت کارکنان صنعت نفت عملی شده که در شرایط سخت و دشوار با کار و تلاش این صنعت را توسعه داده‌اند.

به گزارش خبرنگار همشهری، وی در‌حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در مورد نتایج سفر به ارمنستان گفت:  براساس توافقی که با ارمنستان داریم قرار است ما در سال مقداری گاز به آنان بدهیم و در مقابل برق تحویل بگیریم. خط لوله‌ای که قرار است گاز را انتقال دهد در بخش ایران خاتمه یافته ولی در بخش ارمنستان به رغم این‌که حدود 40 کیلومتر است هنوز پایان نیافته است.

تلاش برای تأمین بودجه واردات بنزین از مسیرهای قانونی

وی در مورد مسئله تامین بودجه مورد نیاز برای واردات بنزین گفت: مسئله خرید بنزین و ایجاد ذخیره کافی یک مسئله راهبردی است، بنابراین ما در‌حال حاضر به میزان مورد نیاز بنزین وارد می‌کنیم و برای تامین منابع مالی آن نیز  از مسیرهای قانونی لازم اقدام می کنیم.

سرپرست وزارت نفت در پاسخ به این سئوال که چرا جایگاه‌ها شلوغ است گفت: از 85 میلیون لیتر مصرف بنزین روزانه خودروهای کشور، روزانه 60 میلیون لیتر بنزین توزیع می شود؛ با این میزان توزیع بنزین باید انتظار داشت که خیابان ها خلوت شود.

امید به امضاء 3جانبه قرارداد خط لوله صلح

وی در مورد مذاکرات جاری در پاکستان گفت: این مذاکرات برای نهایی کردن برخی موارد بود و به‌زودی زمان امضاء قرارداد میان 2 کشور اعلام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با حل مسئله حق ترانزیت میان پاکستان و هند قرارداد صادرات گاز به صورت 3جانبه امضاء شود.

کد خبر 34860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز