همشهری آنلاین: قرارداد شیرین‌سازی گاز فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی از پکیج یک پروژه «ایران ال.ان.جی» یکشنبه 13 آبان در حضور سرپرست وزارت نفت امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، این قرارداد بعد از ظهر روزیک شنبه 13 آبان در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت در حضور غلامحسین نوذری، به امضای مدیران عامل شرکت های ایران ال ان جی، فراب، ناموران و یک شرکت ایتالیایی رسید.

مبلغ این قرارداد بیش از 400 میلیون یورو برآورد شده و مدت زمان اجرای آن 28 ماه است.

بر پایه این گزارش، قرارداد پروژه e-LNG پکیج یک «ایران ال.ان.جی» ماه گذشته میان شرکت های «ایران ال.ان.جی و مپنا» امضا شد. قرارداد مدیریت پروژه (ام.سی) «ایران ال.ان.جی» نیز شهریور ماه امسال میان شرکت ایران ال.ان.جی و شرکت اسپانیایی سوکویین به امضا رسید.

پروژه ایران ال.‌ان.‌جی شامل سه پکیج (بسته) ساخت واحد مایع سازی گاز طبیعی پالایشگاه، مخازن ذخیره سازی ال.پی.جی و ال.ان.جی و اسکله و بندر است که با امضای قرارداد 500 میلیون دلاری دو پکیج مخازن ذخیره سازی و اسکله و بندر در بهمن ماه سال گذشته، ساخت آنها به شرکت‌های دایلم کره جنوبی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) واگذار شد.

مجموع ظرفیت ال.ان.جی تولیدی این پروژه 10 میلیون و 500 هزار تن و با ارتقای سیستم نیروگاه، تولید 4 میلیون و 800 هزار تنی این پروژه به 10 میلیون و 500 هزار تن افزایش یافته است.

این پروژه از طریق فاینانس تامین اعتبار می‌شود و شرکت ایران ال.ان.جی امیدوار است 70 درصد پروژه از طریق فاینانس و 30 درصد آن را از بخش داخلی به ویژه شرکت ملی نفت ایران تامین کند.

بخش بالادستی فاز 12 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را شرکت پتروپارس اجرا می کند و با پیشرفت همزمان دو بخش بالادستی و پایین دستی پروژه ایران ال.ان.جی، گاز این فاز به ال.ان.جی تبدیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طراحی پایه پروژه ایران ال.ان.جی را کنسرسیومی‌ از شرکت‌های ژاپنی و فرانسوی با نظارت شرکت ملی صادرات گاز ایران انجام داده اند.

کد خبر 35793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز