سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز از ابتدای ماه آینده کاهش می‌یابد.

محمدرضا نعمت‌زاده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این مطلب افزود: سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز از ابتدای ماه آینده، با توجه به نوع خودرو، به ماهانه بین 60 تا 90 لیتر کاهش می‌یابد.

وی به واحدمرکزی خبر گفته است: سهمیه سوخت خودروهای‌های یادشده شخصی و دولتی از بنزین به دوگانه‌سوز تبدیل می‌شود و بر حسب اولویت اجرای آن از خودروهای عمومی مثل وانت، تاکسی و غیره آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای شخصی در مرحله بعد و با یک‌ماه فاصله از اول بهمن انجام می‌شود.

وی علت این اقدام را افزایش جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی و نصب سیلندر گاز خودروهایی که تاکنون سیلندر سی‌ان جی آنها نصب نشده، اعلام کرد. ستاد تبصره 13 قرار است اواخر آذر این تصمیم را نهایی و به اطلاع عموم برساند.

به گزارش خبرنگار همشهری این سخن مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حالی‌ است که اخیرا اکبر ترکان معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت رسما اعلام کرد که دولت از برنامه ایجاد و تجهیز جایگاه‌های عرضه گاز عقب است و در عین حال هنوز مشکل دوگانه‌سوز کردن خودروها با کندی و مشکل پیش می‌رود.

در عین حال جایگاه‌های موجود در تهران و برخی شهرهای بزرگ پاسخگوی شهروندان نیست و بسیاری از دارندگان خودروهای دوگانه‌سوز مجبورند در ساعات مختلف شبانه‌روز در صف دریافت گاز معطل می‌مانند.

تا پایان سال‌جاری نحوه سهمیه‌بندی تغییری نمی‌کند

محمدرضا نعمت‌زاده تأکید کرد: طبق برنامه مصوب دولت بنزین آزاد عرضه نمی‌شود و نحوه سهمیه‌بندی تغییری نمی‌کند.

وی افزود: نظر دولت ادامه وضع موجود است ولی تابع تصمیمات مجلس است و درصورت تصویب طرحی مبنی بر فروش بنزین آزاد دولت آن را اجرا خواهد کرد.

کد خبر 37550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز