مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: در حالی که سهمیه بنزین برای خودروهای دولتی ماهانه 300 لیتر در نظر گرفته شده، این رقم برای خودروهای شهرداری تهران به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد خدمات شهری 202 لیتر منظور شده است.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در این باره به همشهری گفت: با وجود نامه نگاری و درخواست‌های مکرر، شهرداری همچنان در تأمین سوخت برای ارائه خدمات به مردم با مشکل روبه‌رو است.

محمد عیدیان با بیان اینکه سهمیه یادشده صرفا برای خودروهای ملکی شهرداری در نظر گرفته شده است افزود: خودروهای سازمان‌های وابسته به شهرداری و خودروهای پیمانکاران طرف قرارداد، از همان سهمیه عادی استفاده می‌کنند و نکته مهم و قابل توجه اینکه برای ماشین‌آلات و تجهیزات خدمات شهری فاقد پلاک شهربانی مانند دستگاه‌های هرس درختان و فضای سبز، اره برقی‌ها و تجهیزات مشابه در سهمیه بندی بنزین اصلا به حساب نیامده و سهمیه‌ای برای آنها منظور نشده است.

وی گفت: شهرداری در آغاز سهمیه‌بندی بنزین برای 9 هزار دستگاه خودرو و ماشین آلات شامل خودروهای شهرداری، سازمان‌های وابسته مانند آتش‌نشانی، بهشت زهرا و خودروهای پیمانکاران بخش خصوصی و همچنین ماشین آلات و تجهیزات خدماتی مانند علف‌برها، دستگاه‌های هرس و ماشین‌های بخش عمرانی درخواست سهمیه کرد و در نهایت سازمان بهینه‌سازی‌ سوخت تنها برای 2 هزار و 908 دستگاه خودرو تحت تملک شهرداری و دارای پلاک شهربانی، ماهانه سهمیه‌ای معادل 202 لیتر اختصاص داد.

قائم مقام خدمات شهری شهرداری تهران افزود: در حال حاضر برای 6‌هزار دستگاه خودرو و تجهیزات شامل خودروهای متعلق به سازمان‌ها و نهادهای وابسته به شهرداری، پیمانکاران بخش خصوصی و همچنین وسایل و تجهیزات موتوری فاقد پلاک شهربانی هیچ سهمیه‌ای اختصاص نیافته و شهرداری همچنان با مشکل تأمین سوخت روبه‌رو است.

عیدیان همچنین با اشاربه به میزان بنزین اختصاص یافته به شهرداری از آغاز اجرای طرح سهمیه بندی تاکنون خاطرنشان کرد: دولت در نوبت اول 600 هزار لیتر، در نوبت دوم 200 هزار لیتر و در آخرین بار نیز در 29 مهر ماه 290 هزار لیتر بنزین به شهرداری اختصاص داده است‌، به بیان دیگر تا کنون یک میلیون و 190 هزار لیتر بنزین به شهرداری اختصاص یافته است.

وی افزود: در حالی که در تهران برای خودروهای دولتی ماهانه 300 لیتر بنزین اختصاص یافته است برای خودروهای شهرداری تنها 202 لیتر یعنی 98 لیتر کمتر از دولتی‌ها اختصاص یافته و این در شرایطی است که شهرداری به‌عنوان یک سازمان خدماتی برای ارائه خدمات به مردم، سهمیه بیشتری نیاز دارد.

به گفته وی در حال حاضر شهرداری برای جبران کمبود بنزین سایر خودروها و تجهیزات موتوری، استفاده از خودروهای ملکی خود را به حداقل رسانده تا بتواند بخشی از سوخت مورد نیاز آنها را تأمین کند.

کد خبر 35175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز