مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه شهری: در حالی که مدیران شهرداری خبر از پایان سهمیه بنزین اختصاص یافته به آن سازمان می‌دهند، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخی به خبر همشهری مبنی بر «شهرداری؛ فقط تا هفته‌‌ آینده بنزین داریم» اعلام کرد که تمامی سهمیه بنزین شهرداری به آن سازمان داده شده‌است.

این شرکت در نمابری به همشهری اعلام کرد: از ابتدای سهمیه‌بندی بنزین در سه نوبت یک بار 750 هزار لیتر و بار دیگر 300 هزار لیتر و در آخرین نوبت در مورخه 29/7/86 نیز 300 هزار لیتر بنزین مازاد بر سهمیه عادی 2908 دستگاه خودروی بنزین سوز شهرداری تهران را تحویل آن سازمان داده‌ایم.

این در حالی است که مجتبی عبداللهی مدیر کل پشتیبانی شهرداری تهران با رد این خبر گفت: بر اساس درخواست ستاد تبصره13، لیست خودرو‌هایی که در اختیار شهرداری است را اعلام کردیم.

اما این ستاد از مجموع 9 هزار خودرویی که به‌صورت ملکی و استیجاری و خودرو‌های شرکتی در اختیار این سازمانند، تنها 2908 خودرو را پذیرفت و تمام خودروهای خدماتی که به‌صورت استیجاری در اختیار شهرداری هستند را از این لیست حذف کرد.

عبداللهی با اشاره به اینکه هر خودروی شهرداری به‌صورت متوسط در هر ماه تنها 221 لیتر سهمیه بنزین دارد، گفت: مسلما این مقدار بنزین نمی‌تواند برای خودروهای شهرداری کافی باشد. به ویژه اینکه هنوز تکلیف خودروهای جمع‌آوری زباله و رفت و روب و آمبولانس و بسیاری از خودروهای پیمانکاری و استیجاری و حتی شرکتی  مشخص نیست.

مدیر کل امور پشتیبانی شهرداری تهران با اعلام اینکه ستاد تبصره 13 حتی کارت سوخت ویژه خودروهای دولتی را در اختیار تعداد 2908 خودرو شهرداری قرار نداده‌است، اظهار داشت: متأسفانه هم اکنون شهرداری تهران بر اساس نحوه سهمیه بندی بنزین در هر ماه 79 لیتر کمتر از سهمیه معمول بنزین دریافت می‌کند و ادامه این روند می‌تواند بر نحوه خدمات شهرداری تأثیر ناخوشایند ایجاد کند.

مصطفی سلیمی مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران نیز با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود بنزین، گفت: بر اساس توافقات حاصله با مسئولان ستاد تبصره 13 قرار بر این بود که کارت‌‌های سوخت ماشین آلات و دستگاه‌های رفت و روب و جمع‌آوری زباله شهرداری هر ماه شارژ شود، اما به جز 2 مورد که آن‌هم با کاهش سهمیه بنزین شهرداری همراه بود، اقدامی جدی در این باره صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه عمده خدمات شهری توسط پیمانکاران خصوصی در حال انجام است گفت: با وجود آنکه بسیاری از خودرو‌های شهرداری در طول شبانه‌روز در حال فعالیتند، نیاز به بنزین دارند بنابراین اگر مسئولان ستاد تبصره 13 نتوانند بنزین مورد نیاز شهرداری را تأمین کنند، مسلما این سازمان در ارائه خدمات به شهروندان دچار مشکل خواهد شد.

کد خبر 35093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز