یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

بررسی‌ ادعاهای یک زندانی که مدعی است در مرخصی زندان، یک عتیقه فروش را در اردبیل به قتل رسانده، با دستور بازپرس جنایی کرج در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار همشهری، صبح روز 17 مهر، زندانی جوانی به نام رامین که به اتهام صدور چک بلامحل دوران محکومیت خود را در زندان قزل حصار به سر می‌برد، به قاضی ناظر زندان مراجعه کرد و مدعی شد 3 سال قبل مردی را به قتل رسانده است.

وقتی ادعاهای مرد جوان به قاضی رضایی- بازپرس شعبه21 دادسرای جنایی کرج- گزارش شد، وی زندانی جوان را احضارکرد.صبح دیروز این کلاهبردار جوان در حالی که مدعی بود عذاب وجدان رهایش نمی‌کند، در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت و گفت:  بهمن ماه 82   وقتی در مرخصی زندان بودم یکی از دوستانم به نام رضا پیشنهاد داد در یک معامله عتیقه او و همدستش به نام مهدی را همراهی کنم.

قبول کردم و همراه آنها به خانه عتیقه فروش رفتیم، من بیرون خانه منتظرشان ماندم و بعد از یک ساعت رضا و مهدی سراسیمه و آشفته از خانه خارج شده و  در حالی که یک پارچ عتیقه، چند سکه طلا و یک شمشیر به همراه خود آورده بودند سوار ماشین شدند و بعد از طی مسافتی بود که گفتند مرد عتیقه فروش را به قتل رسانده‌اند و به راحتی می‌توانند اشیای عتیقه را درخارج با قیمت بالایی به فروش برسانند.

فردای آن‌روز مجددا به خانه مرد قربانی رفتیم و جسدش را به داخل چاهی در اطراف خانه انداخته و از محل گریختیم. بعد از 2 روز  رضا به من 3 میلیون تومان داد تا راز جنایت را فاش نکنم.

این زندانی کلاهبردار در ادامه بیان داشت: در حالی که 4 سال است راز جنایت را در سینه نگه‌ داشتم، متوجه شدم هر 2 همدستم را در اردبیل دستگیر کرده‌اند و هر2 اکنون در زندان به سر می‌برند. در این مدت عذاب وجدان رهایم نمی‌کرد تا اینکه تصمیم گرفتم ماجرای قتل را لو دهم.

بازپرس رضایی با شنیدن اظهارات این متهم کلاهبردار، دستور ویژه‌ای صادرکرد تا ادعاهای این مرد از سوی کارآگاهان دایره جنایی کرج تحت بررسی قرار گیرد و مشخص شود آیا چنین قتلی در آن زمان در اردبیل رخ داده است.

کد خبر 33965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز