همشهری آنلاین: استان‌ها در زمینه تأمین ضروریات زندگی مردم به یکدیگر کمک کنند. این پیشنهاد را حجت‌الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم مطرح و تاکید کرد استانداران در وهله اول نیازهای مردم استان خود را پاسخگو باشند، سپس مازاد اقلامی که مایحتاج زندگی مردم است را به سایر استان‌های نیازمند منتقل کنند.

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با همشهری آنلاین درباره راهکارهای ساماندهی بازار مایحتاج ضروری مردم گفت: در شرایطی که در تحریم استکباری قرار داریم نباید خودتحریمی بوجود آوریم لذا مدیران وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و سایر دستگاه‌ها باید تدابیر لازم را برای ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز مردم درنظر بگیرند تا به موقع و فراوان در اختیار جامعه قرار گیرد. این نیازمند مدیریت کلان واحدی است که باید تنظیم شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این اختیارات مدیریتی در سطح کشور به استانداران واگذار شده است خوب باید سیستم استانداری و مدیران کل در این عرصه تدبیر لازم را داشته باشند که با تامین نیاز داخل هر استان، به عنوان کمک به سایر استان‌ها در رابطه با مازاد کالاها حرکت مثبتی داشته باشند. یعنی اگر اختیارات مدیریت کلان را به استانداری‌ها واگذار کرده‌اند که خود استانداران تدبیر کنند، ضرورتاً باید پاسخگوی نیازهای مردم‌شان باشند. ابتدا باید نیازهای مردم استان خود را تامین کنند، اگر مازادی بود در اختیار سایر استان‌های نیازمند قرار دهند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنین تأکید کرد: در مسئله کالاهای مورد نیاز تغذیه جامعه، بی تردید تولیدکنندگان با سیاست‌های دولت باید همخوانی لازم را داشته باشند و دولت هم باید بستر رشد تولیدکنندگان را بخصوص در سال تولید ملی فراهم کند یعنی موانع و مشکلات تولید را برطرف کند تا سیاست لازم تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام احمد سالک خاطرنشان کرد: نمی‌شود که سیاست‌ها در اجرا ابلاغ شود اما بستر تولید با معضلات و مشکلاتی روبرو باشد.

کد خبر 177810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز