همشهری آنلاین: علی ایرانپور از طراحان استیضاح وزیر جهادکشاورزی، با نابسامان توصیف کردن بازار تخم‌مرغ و گندم، پیش‌بینی کرد در صورتی که بازار این دو محصول کنترل نشود، مهر ماه با افزایش بی رویه قیمت تخم‌مرغ، آرد و نان مواجه خواهیم شد.

علی ایرانپور در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنم مشکلی که در زمینه افزایش قیمت بی‌رویه مرغ پیش آمد برای تخم‌مرغ نیز همین مشکل در مهر ماه ایجاد می‌شود. این مسئله را به خلیلیان وزیر جهادکشاورزی نیز متذکر شده‌ام.

مرغداران «تخم‌مرغ» را با کیلویی 200 تومان ضرر می‌فروشند

وی در تشریح مبنای این پیش‌بینی گفت: «مرغداران در حال حاضر دارند تخم‌مرغ را با کیلویی 200 تا 250 تومان ضرر می‌فروشند؛ البته مجبور هستند! به عنوان یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به وزیر جهادکشاورزی یادآوری کردم که تا مهر ماه 5/1 ماه فرصت است و از وزیر خواستم تا از همین الآن به فکر چاره درباره تخم‌مرغ باشد که اول مهر ماه به هیچ وجه افزایش قیمت بی‌رویه و نابسامانی در بازار تخم‌مرغ برای‌مان قابل قبول نخواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ابراز اظهارنظر مشابهی درباره گندم نیز گفت: برای گندم هم پیش‌بینی می‌کنم که همین مشکل پیش آید. به دلیل پائین بودن نرخ تضمینی خرید گندم، کشاورزان و گندمکاران رغبتی برای تحویل دادن گندم به سیلوها ندارند.

کشاورزان «گندم‌ها» را به دولت ندادند

ایرانپور افزود: وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده که تولید گندم ما 5/12 میلیون تن بوده است. از آن طرف سیلوداران عنوان می‌کنند کمتر از سه میلیون تن گندم به سیلوها تحویل داده شده است. پس این گندم‌ها کجاست؟

نماینده مردم مبارکه خاطرنشان کرد: یا آماری که وزارت جهادکشاورزی یا سیلوداران اعلام می‌کنند نادرست است. یا اینکه پائین بودن نرخ تضمینی باعث شده که گندمکاران، گندم‌های خود را به دولت تحویل ندهند. اینها باید چاره‌اندیشی شود تا در آینده نزدیک با مشکلات آرد و نان در کشور مواجه نشویم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه این مطالب در قالب هشدار به وزیر جهادکشاورزی اعلام شده است، گفت: موضوع تخم‌مرغ و گندم و آرد را از الآن به وزارتخانه‌های مربوطه هشدار می‌دهم تا در آینده در این زمینه‌ ها دیگر مشکلی در معیشت مردم پیش نیاید.

کد خبر 180967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز