رویترز با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای قطع مبادلات تجاری ایران با جهان از طریق تحریم مالی، اعلام کرد: این کشور طی یک‌هفته ۵۰۰ هزار تن گندم از بازار اروپا خریداری کرد.

به گزارش همشهری این خبر به نقل از تجار اروپایی اعلام شده اما به نوشته این خبرگزاری برخی از تجار هم این میزان را 400هزار تن تخمین زده‌اند. بخش عمده گندم خریداری شده از اتحادیه اروپا، حوزه دریای بالتیک و حوزه دریای سیاه بوده است. ایران هرساله بخشی از گندم مورد نیاز خود را از بازار جهانی تأمین می‌کند. براساس پیش‌بینی فائو، تولید گندم ایران در سال زراعی جاری به 14میلیون تن می‌رسد و ایران به واردات حدود دو میلیون تن گندم از بازار جهانی نیاز دارد.

به عقیده تحلیلگران، واردات 500 هزار تن گندم توسط ایران طی یک‌هفته نشان می‌دهد تحریم‌های مالی غرب نتوانسته است مشکل مهمی در مبادلات تجاری این کشور با دنیای خارج ایجاد کند. خبر دیگر اینکه معاون مدیرکل دفتر واردات سازمان توسعه تجارت به ایسنا گفت: ایران از پاکستان و هند گندم وارد نکرده است. ساسان خدایی افزود: قرنطینه وزارت جهادکشاورزی در مبادی ورودی کشور بر همه محصولات کشاورزی وارداتی کنترل دارد و درصورتی که کوچک‌ترین مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، هم وزارت جهادکشاورزی و هم وزارت بهداشت نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.

کد خبر 181926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز