گروه اقتصادی: تازه‌ترین خبرها درحالی از صادرات 100هزار تن گندم پاکستانی به ایران به جای پول برق حکایت دارد که بنابر اعلام سازمان حفظ نباتات گندم‌های وارداتی هند و پاکستان آلوده است.

سازمان حفظ نباتات ایران اعلام کرد: تاکنون شرایط قرنطینه‌ای برای واردات گندم از هند و پاکستان اعلام نشده و گندم‌ این کشور‌ها مورد تأیید این سازمان نیست. علی اکبر یاسمی، معاون قرنطینه و کنترل آفات سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه تاکنون خبرهای بسیاری مبنی‌بر صادرات گندم از هند و پاکستان به ایران منتشر شده به ایسنا گفت: گندم این کشور‌ها از نظر سازمان حفظ نباتات مورد تأیید قرار نگرفته و هیچ‌یک از شرایط قرنطینه‌ای برای واردات آن به کشور اعمال نشده است.

مسئولان هندی و پاکستانی برای صادرات گندم به ایران تلاش می‌کنند که حتی خود به آلوده‌بودن آن اذعان دارند. همچنین دیگر کشور‌ها مانند کره‌جنوبی حتی برای تولید خوراک دام خود نیز حاضر به دریافت گندم از این کشور‌ها نشده‌اند.

گندم به جای نفت

سخنگوی وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرده است که برای تسویه بدهی 53میلیون دلاری به ایران بابت برقی که از این کشور خریده، درصدد است تا 100هزار تن گندم به ایران صادر کند. محموله 100هزارتنی گندم این کشور که قرار بود اواسط فوریه به ایران ارسال شود، به‌دلیل آماده شدن پاکستان برای برگزاری انتخابات 11مه به تأخیر افتاد و با توجه به پایان انتخابات پاکستان مقرر شده تا این محموله در اسرع وقت به ایران صادر شود.

کد خبر 214795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز