همشهری آنلاین: دایره شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی بانک مرکزی با انتشار گزارشی درباره متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 16 تیر ماه 91، هفته گذشته را هفته ثبات در قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران ارزیابی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارشی مقایسه‌ای از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 16 تیر ماه 91 نسبت به قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 9 تیر ماه 91 منتشر کرده است. 

بر اساس گزارش بانک مرکزی، قیمت لبنیات اعم از ماست و پنیر پاستوریزه و غیر پاستوریزه و همچنین قیمت کره پاستوریزه در بازه زمانی مورد مقایسه، بدون تغییر باقی مانده اما قیمت شیر پاستوریزه به اندازه 5.9 درصد افزایش داشته است.

هر شانه تخم‌مرغ نیز در هفته منتهی به 16 تیر ماه نسبت به هفته منتهی به 9 تیر ماه به اندازه 3.6 درصد افزایش قیمت داشته اما قیمت هر کیلو برنج وارداتی غیرتایلندی، برنج داخله درجه یک و برنج داخله درجه دو هیچ تغییری نداشته است. در گروه حبوب نیز حبوباتی اعم از نخود، لپه نخود، عدس، لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا سفید و لوبیا قرمز در هفته منتهی به 16 تیر ماه نسبت به هفته ماقبلش بدون افزایش قیمت مانده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، قیمت کلیه میوه‌های تازه اعم از سیب زرد تخم لبنان، سیب گلاب، پرتقال درجه یک، انجیر، هلو، زردآلو، آلو، شلیل و شبرنگ، گیلاس، هلو، انگور، طالبی و خربزه در هفته منتهی به 16 تیر ماه نسبت به هفته ماقبلش با کاهش قیمت روبرو بوده اما در این مقایسه، قیمت هندوانه با 4.9 افزایش قیمت مواجه بوده است.

در گروه سبزی‌های تازه نیز کاهش قیمت خیار، گوجه‌فرنگی، بادنجان و سبزی‌های برگی در زمان مورد مقایسه گزارش شده است اما همین گزارش، 2.6 درصد افزایش قیمت کدوسبز، یک درصد افزایش قیمت سیب‌زمینی، 0.3 درصد افزایش قیمت پیاز و 1.8 افزایش قیمت لوبیا سبز را یادآور می‌شود.

همچنین در بازه زمانی مورد مقایسه، گوشت گوسفند با استخوان با 0.8 درصد افزایش قیمت، گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان بدون افزایش قیمت، گوشت مرغ با کاهش قیمت، روغن نباتی اعم از جامد و مایع بدون افزایش قیمت، چای خارجی با کاهش و قند و شکر با 0.4 افزایش قیمت مواجه بوده است.

یادآوری می‌شود، بازه زمانی مورد نظر برای مقایسه متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران شامل مقایسه متوسط قیمت‌ها در هفته منتهی به 16 تیر ماه نسبت به متوسط قیمت‌ها در هفته منتهی به 9 تیر ماه می‌شود.

کد خبر 176451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز