همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با ابراز نگرانی نسبت به افزایش قیمت سرسام‌آور قیمت تخم‌مرغ در آینده نزدیک گفت: تولیدکننده‌های تخم‌مرغ در حال حاضر کمی متضرر می‌شوند. این باید سریع درک شود و دولت اقدام حمایتی خود را به موقع نشان دهد تا اتفاقی که در زمینه افزایش قیمت گوشت مرغ پیش آمد برای تخم مرغ بوجود نیاید.

«محمد اسماعیل‌نیا» در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: «در زمینه تخم‌مرغ نیز اگر خوب مدیریت نشود با مشکل روبرو خواهیم شد. علامت‌هایی که در صنعت و در مجموعه بخش خصوصی داده می‌شود باید سریع معالجه شود و یک مدیریت به موقع صورت گیرد. اگر در زمینه تخم‌مرغ هم سهل‌انگاری شود عاقبت تخم‌مرغ هم مانند گوشت مرغ دستخوش افزایش قیمت‌های غیرطبیعی می‌شود.»

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت مدیریت به موقع از یک سو و ظرافت رفتار با بخش خصوصی از سوی دیگر، گفت: «وقتی می‌خواهیم مدیریت کنیم باید بدانیم مدیریت باید از چه جنسی صورت گیرد چراکه یک برخورد خام و ناقص با بخش خصوصی خیلی چیزها را به هم می‌ریزد.»

«علی ایرانپور» عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به همشهری آنلاین گفت: در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنم مشکلی که در زمینه افزایش قیمت بی‌رویه مرغ پیش آمد برای تخم‌مرغ نیز همین مشکل در مهر ماه ایجاد می‌شود. این مسئله را به خلیلیان وزیر جهادکشاورزی نیز متذکر شده‌ام.

وی در تشریح مبنای این پیش‌بینی گفت: «مرغداران در حال حاضر دارند تخم‌مرغ را با کیلویی 200 تا 250 تومان ضرر می‌فروشند؛ البته مجبور هستند! به عنوان یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به وزیر جهادکشاورزی یادآوری کردم که تا مهر ماه بیشتر از یک ماه فرصت است و از وزیر خواستم تا از همین الآن به فکر چاره درباره تخم‌مرغ باشد که اول مهر ماه به هیچ وجه افزایش قیمت بی‌رویه و نابسامانی در بازار تخم‌مرغ برای‌مان قابل قبول نخواهد بود.

کد خبر 180951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز