همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مردم با وعده‌های دولت مبنی بر اینکه «ارزان می‌شود» و «درست می‌شود» قانع نمی‌شوند، گفت: مبنای تأسیس مناطق آزاد این بوده که محلی برای تولید و صادرات شوند ولی برعکس شده و به محلی برای واردات همه‌جانبه و قاچاق تبدیل شده‌ند.

عطاءالله حکیمی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب و با اشاره به نتایج جلسات معارفه وزرای اقتصادی با نمایندگان مجلس نهم گفت: پاسخ‌های وزرای اقتصادی درباره وضعیت اقتصاد کشور قانع‌کننده نیست چون اگر قانع‌کننده بود رشد قیمت کالاهای ضروری تا این حد سرسام‌آور نبود، نرخ ارز به شدت افزایش غیرقابل مهار نداشت، وضع کسب و کار به فلاکت فعلی نبود، تولیدکننده‌ها که صف مقدم جهاد اقتصادی هستند به این حد ناراضی نبودند چراکه امکان افزایش تولید با شرایط فعلی برای‌شان وجود ندارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس نهم افزود: نمایندگان مردم در مجلس با وعده‌های دولت مبنی بر اینکه اعلام می‌کنند «ارزان می‌شود» و «درست می‌شود» قانع نمی‌شوند بلکه ما باید به طور جدی اقتصاد کشور را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری سر و سامان دهیم. لذا بحث مجلس در قبال دولت در بحث گرانی، بحث تعامل و همکاری است.

وی ادامه داد: اینکه دولت تا کنون در راستای مهار گرانی موفق نشده است را صراحتاً اعلام می‌کنم. بخشی از این به تحریم‌های استکبار برمی‌گردد. ولی خود ما باید مواظب باشیم و مدیریت کنیم. ظرفیت بسیار بالایی در داخل کشور از نظر منابع طبیعی و خدادادی داریم ولی هنوز استراتژی مناسبی در هیچ عرصه‌ای تعریف نشده یا روی کاغذ باقی مانده است.

حکیمی از فراخوانی وزرای اقتصادی به کمیسیون اقتصادی مجلس همزمان با پایان تعطیلات تابستانه مجلس خبر داد و گفت: وزرای اقتصادی دولت برای حضور در کمیسیون اقتصادی و ریشه‌یابی عوامل گرانی دعوت می‌شوند. بحث کمیسیون اقتصادی مجلس فقط وزیر اقتصاد نیست. وزیر اقتصاد به تنهایی تعیین‌کننده نیست. عوامل تعیین‌کننده در بحث اقتصاد مانند مناطق آزاد نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

عضوو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم خاطرنشان کرد: مبنای تأسیس مناطق آزاد این بوده که محلی برای تولید و صادرات شوند ولی برعکس شده و به محلی برای واردات همه‌جانبه و قاچاق تبدیل شده است.

کد خبر 176750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز