چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: منشأ اصلی گرانی‌های اخیر اجرای نادرست طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، اتخاذ تدابیر نادرست و همکاری نکردن بانک‌ها با صنایع بوده است، از این‌رو باید سازوکار اجرایی را تسهیل کرد.

علی لاریجانی نماینده قم در مجلس در دیدار با آیت‌آلله مقتدایی با اشاره به تاثیرات فرهنگی حوزه‌های علمیه در استان‌ها، تصریح کرد: متاسفانه در موضوع توسعه این مراکز غفلت شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ بعد از حضور گسترده مردم در انتخابات با وجود هیاهوی زیاد افرادی از بیرون و درون کشور، مجلس مستقلی با نمایندگان باتجربه و کارشناس تشکیل شد.

وی با اشاره به توانمندی های نمایندگان مجلس نهم، گفت: خوشبختانه منتخبان مردم در این دوره از نظر سواد و سطح معلومات، میزان فهم و شعور، تخصص، تجربه و تحلیل در سطح بالایی قرار دارند که این موضوع موجب می‌شود که مجلس تحت تاثیر جوسازی عده‌ای قرار نگیرد.

لاریجانی با تاکید بر تلاش مجلس برای بررسی و رسیدگی به موضوعات اقتصادی کشور، افزود: در چند ماه اخیر که مجلس نهم آغاز شده است، اکثر کابینه دولت اعم از وزرا و افراد دیگر در مجلس حضور یافته و گزارشی را در رابطه با اوضاع کار خود دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به اقدام کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای حل مشکل گرانی نان و شیر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با وجود تعلل دستگاه‌های اجرایی این مشکلات به خوبی حل شد.

وی از تدوین طرح ساماندهی جهاد کشاورزی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس خبر داد و گفت: تدوین و تصویب این طرح می‌تواند مشکلات کشور را کاهش دهد.

لاریجانی با بیان اینکه هم‌اکنون عده‌ای از نمایندگان مجلس به دنبال حرف‌های جناحی هستند، تصریح کرد: وجه غالب مجلس توجه به مسائل مهم و مشکلات کشور دارد.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه به طور حتم می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق جلوی مشکلات و گرانی‌ها را گرفت، یادآور شد: متاسفانه منشأ اصلی گرانی‌های اخیر اجرای نادرست طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، اتخاذ تدابیر نادرست و همکاری نکردن بانک‌ها با صنایع بوده است، از این‌رو باید سازوکار اجرایی را تسهیل کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه بروز مشکلات و گرانی‌های اخیر قابل پیش‌بینی بود، افزود: دامداران و مرغداران از ۸ ماه پیش نسبت به نبود علوفه و کنجاله هشدار داده بودند، اما به علت بی‌توجهی الان این موضوع جدی شده است.

رئیس نهاد قانونگذاری با تاکید بر اینکه گرانی و اشتغال دو مشکل اصلی کشور به شمار می‌آید، گفت: به طور حتم توجه به تولید داخل می‌تواند این مشکلات را حل کند.

 

کد خبر 177913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز