گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: 45 روز از بازگشایی مدارس می‌گذرد اما از توزیع شیر در مدارس خبری نیست.

یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش وعده داده بود که شیر از اول آبان‌ماه جاری در مدارس توزیع شود. هفته‌نامه نگاه وزارت آموزش و پرورش، شماره هفته چهارم مهرماه دیروز به دستمان رسید؛‌ چند خبر در این شماره نشریه نگاه جلب توجه می‌کرد؛ یکی از آنها خبری بود که در صفحه چهار با تیتر «توزیع شیر رایگان برای تمامی دانش‌آموزان کشور از اول آبان ماه» به نقل از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به چاپ رسیده بود.

در این خبر چنین آمده که وحید کیارشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این پرسش که وضعیت توزیع شیر در مدارس چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: توزیع شیر انجام می‌شود، در این‌باره جلسه‌ای با رحیمی،‌ معاون اول رئیس‌جمهور برگزار کردیم و اعتبارات این موضوع(شیر رایگان در مدارس) تأمین شد. او در پاسخ به این پرسش که دقیقا از چه تاریخی شیر در مدارس توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: از اول آبان‌ماه سال‌جاری شیر در مدارس توزیع خواهد شد.

وعده‌های مختلف

البته دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش هم پیش از معاون توسعه و مدیریت و پشتیبانی وزیر از توزیع شیر در زمان‌های مختلف سخن گفته بودند و وعده آغاز توزیع شیر از اول آبان آخرین وعده بود که تا امروز(15آبان) عملی نشده است.دبیر کمیته ملی شیر مدارس وعده داده است که توزیع شیر بین دانش‌آموزان در مدارس از اول آذر‌ماه آغاز می‌شود. علیرضا کریمیان نیز درباره جمعیت هدف طرح توزیع شیر صحبت‌هایی دوپهلو داشته؛‌

در برخی مصاحبه‌ها اعلام کرده که از امسال در دبیرستان‌ها هم شیر توزیع می‌شود ولی برخی خبرگزاری‌ها به نقل از وی اعلام کردند با توجه به گران‌شدن شیر، امسال تنها شیر مدارس بین دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی توزیع می‌شود. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که با اعتبارات اختصاص یافته شیر بین دانش‌آموزان همه دوره‌ها از پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و متوسطه توزیع می‌شود. وزیر آموزش و پرورش، 16مهر‌ماه به پانا گفت:

توزیع شیر رایگان در مدارس از آذرماه با اعلام هماهنگی استان‌ها شروع خواهد شد. سال گذشته نیز مشکلاتی در امر توزیع شیر در مدارس بروز کرد و توزیع شیر در مدارس تهران از اواخر آذر‌ماه شروع شد و در برخی مناطق تهران این کار در امتحانات پایان سال تحصیلی نیز ادامه داشت. به هر روی باید دو هفته دیگر تأمل کرد تا ابتدا توزیع شیر در مدارس آغاز شود و پس از آن مشخص می‌شود آیا جمعیت هدف همه دانش‌آموزان هستند یا اینکه تنها دانش‌آموزان دوره‌های پیش‌دبستانی تا متوسطه مشمول این طرح شده‌اند.

کد خبر 190134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز