گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: شیر و لبنیات درحالی‌که همه در انتظار کاهش قیمت بودند، در یک هفته گذشته در سکوت و غفلت مسئولین بار دیگر گران شد و افزایش قیمت 20درصدی را تجربه کرد.

لبنیات

به گزارش خبرنگار ما هفته گذشته معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران در گفت‌وگو با همشهری در حالی از افزایش عرضه نهاده‌های تولید ، کاهش قیمت شیر خام به 750تومان و الزام کارخانه‌های لبنی به عرضه لبنیات کم چرب و پر‌چرب با نرخ مصوب اسفند‌ماه سال گذشته خبر داده بود که به‌دلیل ضعف نظارت اکنون شیر و فراورده‌های لبنی کم چرب کمیاب شده و نرخ انواع لبنیات پر چرب نیز طی یک هفته اخیر حدود 20درصد افزایش یافته است.

بررسی قیمت خرده فروشی فراورده‌های لبنی از هفته گذشته تا‌کنون حاکی از آن است که عاملین پخش از عرضه شیر، ماست و پنیر کم‌چرب به واحدهای خرده‌فروشی خودداری کرده و لبنیات پر‌چرب نیز با نرخ‌های جدید به مردم عرضه می‌شود. همچنین خبری از بازرسی کمیته‌ ویژه نظارت بر قیمت لبنیات یا بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نبوده و برخی شرکت‌های لبنی محصولات کم‌چرب و پر چرب را با نرخ یکسان در بازار عرضه می‌کنند.

دولتی‌ها هم لبنیات را گران کردند

طی یک هفته اخیر شرکت‌های دولتی پیشتاز گرانی لبنیات پر مصرف شده‌اند به‌نحوی که نرخ ماست دبه‌ای پگاه از چهار هزار و 200به پنج هزار و 400، ماست آرسیل از 1400به دو هزار و قیمت شیر پر‌چرب نایلونی این شرکت از هزارو 200به هزار و 300تومان افزایش یافته است. بر این اساس نرخ شیر بطری کم‌چرب دامداران از هزارو 650 به هزارو 900 تا دو هزار تومان افزایش یافته و خبری از عرضه شیر کم چرب این شرکت نیست.

همچنین قیمت انواع لبنیات دامداران نسبت به هفته گذشته افزایش 20درصدی قیمت را شاهد بوده است و نیز نرخ شیر پاکتی پاک از هزارو 700به دو هزار‌، پاژن بطری پر‌چرب از هزارو 650 به هزارو 800تومان افزایش یافته و شیر کم‌چرب این شرکت در بازار کمیاب شده است. نرخ پنیر سفید 400گرمی پاکبان از دو هزارو 400تومان طی هفته گذشته به دو هزار و 700تومان و پنیر کاله آمل نیز از سه هزار به سه هزار و 500تومان افزایش یافته است.

کد خبر 182248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز