گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: تولید‌کنندگان شیر و لبنیات از انعقاد تفاهمنامه‌ای برای عرضه دو نرخی شیر و لبنیات خبر داده‌اند که درصورت اجرا، ترفند جدیدی برای افزایش قیمت شیر پاستوریزه بیش از 1.5درصد چربی به بیش از دو هزار تومان خواهد بود.

براساس این تفاهمنامه در نظر است تا 50درصد تولید کارخانه‌های لبنی به سه قلم فراورده لبنی 1.5درصد چربی شامل شیر پاستوریزه، ماست و پنیر بسته‌بندی (یو‌اف) 400گرمی تخصیص پیدا کرده و این فراورده‌ها به نرخ مصوب اسفند‌ماه سال گذشته یعنی هر بطری شیر پاستوریزه با1.5درصد چربی هزار و 150تومان خواهد بود و قیمت ماست و پنیر کم چرب هم کاهش خواهد یافت.

اما روی دیگر عرضه چند نرخی شیر و لبنیات آزاد‌سازی قیمت سایر اقلام لبنی شامل شیر پاستوریزه بیش از 1.5درصد چربی، ماست پر چرب، انواع پنیر پر چرب و فراورده‌های لبنی لوکس با ترفندی تازه است که بیش از 60 درصد تولید اقلام لبنی را در بر می‌گیرد. از سوی دیگر حجم عرضه شیر پاستوریزه 1.5درصد چربی قادر به تأمین نیاز مصرف‌کنندگان به این فراورده نبوده و مردم ناچار به خرید شیر‌های بیش از 1.5درصد چربی با قیمت‌های گزاف خواهند بود. با این شرایط به‌نظر می‌رسد زمینه افزایش قیمت شیر پاستوریزه به بیش از دو هزار تومان فراهم شده است.

کد خبر 175483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز