مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
۱ نفر

توزیع رایگان شیر در مدارس ابتدایی کشور اتفاق مثبتی است که پس از ٦سال وقفه و با هدف تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

مدرسه

روزنامه همشهری؛  گروه خانواده_ رابعه تیموری : اما درحالی‌که حدود یک هفته از مراسم افتتاحیه توزیع شیر می‌گذرد، توزیع نشدن شیر در تعدادی از مدارس ابتدایی اعتراض اولیا و مسئولان این مدارس را به‌دنبال داشته و سبب مطرح شدن احتمال توزیع شیر به‌صورت محدود در بعضی از مدارس شده است. اما واقعیت ماجرا چیست و چرا توزیع شیر در همه مدارس آغاز نشده است؟
ماجرای توزیع شیر در مدارس با زیرپوشش قرار دادن حدود ۱۰هزار دانش‌آموز در سال۷۹ آغاز شد و براساس این طرح، ۷۰نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شد اما به‌مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و درنهایت در سال۹۶ به‌دلیل کمبود منابع اعتباری و تامین نشدن اعتبارات، این طرح متوقف شد.
درپی توقف ٦ساله طرح، در دولت سیزدهم و در روند بررسی برنامه هفتم توسعه، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طرح توزیع شیر در مدارس کشور به برنامه اضافه و این موضوع مصوب شد.
پس از تصویب طرح در مجلس، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش ۲۹شهریور در جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران از اجرای این مصوبه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: «امسال ٢بار در هفته در همه مدارس مقطع ابتدایی سراسر کشور شیر توزیع می‌شود.»

شیر در مدارس کی توزیع می شود؟


اعلام این مصوبه از سوی سیدابراهیم رئیسی در حاشیه مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی نیز تاکیدی بر اجرا شدن آن در سال تحصیلی جدید بود و این انتظار را به‌وجود آورد که از آغاز سال این طرح به‌صورت سراسری اجرا شود، اما تاکنون فقط در تعدادی از مدارس ابتدایی شهر تهران این طرح اجرا شده است.
وزیر آموزش‌وپرورش درباره دلایل تاخیر در اجرای طرح گفته است: «سراسری شدن فرایند توزیع شیر، ٢هفته‌ زمان نیاز دارد و تا ٢هفته دیگر توزیع شیر در مدارس کشور سراسری می‌شود.»

رضا مراد صحرایی جامعه هدف اجرای این طرح را دانش‌آموزان مقطع ابتدایی سراسر کشور اعلام کرد و توضیح داد: «شیر ٢روز در هفته و فقط برای دانش‌آموزان ابتدایی توزیع می‌شود. همچنین برای جبران آن مقداری از شیر که از آغاز سال تحصیلی در تعدادی از مدارس کشور توزیع نشده، با افزایش روزهای توزیع شیر از ٢ روز به ٣روز در برخی هفته‌ها سهمیه این مدارس کاملا داده می‌شود.»
بنا به‌گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، تعداد دانش‌آموزان ابتدایی در سال تحصیلی جدید، ۹میلیون نفر است و تخصیص ۳۵۰میلیارد تومان بودجه برای این مصوبه، توزیع شیر در دبستان‌ها را به ٢وعده در هفته محدود می‌کند.

کد خبر 801493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروزالدوله IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    وقت گل نی