همشهری آنلاین: یکشنبه اول مرداد ماه همزمان با نخستین جلسه علنی پس از تعطیلات تابستانه مجلس، نمایندگان کارت‌های زردشان را به وزرای اقتصادی نشان می‌دهند.

علی ایرانپور در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: روز یکشنبه که اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از تعطیلات تابستانه برگزار می‌شود، اولین تذکرات را به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی خواهم داد.

وی افزود: کم‌لطفی‌هایی که به دلیل سوء مدیریت در ماه‌ها و روزهای اخیر در این دو وزارتخانه صورت گرفته، مردم را نگران کرده است. خوراکی‌ها و مایحتاج ضروری مردم کالاهایی نبودند که بخواهند از خارج کشور وارد شوند و تحریم روی آنها تاثیر گذاشته باشد. اینها همه چیزهایی است که در کشور تولید شده است. لذا مجلس باید در روز یکشنبه به صورت فوری، وزرایی که دخیل در امر گرانی هستند را فرابخواند و سفت و سخت این موضوعات را پیگیری کند و هیچ اغماضی هم صورت ندهد.

نماینده مردم در خانه ملت یادآور شد: بنده تنها نماینده‌ای نیستم که می‌خواهم تذکر دهم بلکه نمایندگان دیگر هم هستند که با همدیگر بحث دعوت از وزرای «صنعت، معدن و تجارت» و «جهاد کشاورزی» را در همان روز یکشنبه کلید خواهیم زد و امضاء نمایندگان را می‌گیریم تا سوال از این وزرا کلید بخورد و این وزرا به مجلس بیایند تا در رابطه با عملکردشان پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تبیین ریشه گرانی‌های اخیر گفت: بخشی به عدم نظارتی درست از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخشی به سوء مدیریت در وزارت جهاد کشاورزی برمی‌گردد. وزارت صنعت، معدن و تجارت آن وظیفه اصلی خود که نظارت بر قیمت‌ها است را به درستی انجام نمی‌دهد. در کمال تأسف می‌بینیم که به راحتی در کشور ما مایحتاج ضروری زندگی مردم که هر روز به آنها احتیاج دارند را افراد سوء استفاده‌گر به راحتی دارند احتکار می‌کنند و آن کسانی که وظیفه دارند مقابله کنند آن‌طور که باید به وظیفه‌شان عمل نکرده‌اند.

 ایرانپور درباره عملکرد وزارت جهادکشاورزی نیز گفت: سویا و دانه‌های خوراکی که برای طیور باید استفاده می‌شد از چند ماه پیش گران شده بود. اگر وزارت جهادکشاورزی می‌خواست قوی عمل کند و با برنامه‌ریزی دقیق حرکت کند، قطعاً از سه ماه پیش که این مواد گران شده بودند باید این پیش‌بینی را می‌کرد که این مواد در بازار کم و مرغدار با مشکل مواجه می‌شود و به تبع آن سی یا شصت روز بعد که زمان مرغ شدن جوجه‌ها می‌رسد، این مرغ‌ها گران وارد بازار می‌شوند. اما متأسفانه این تمهیدات انجام نشد.

کد خبر 177958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز