عضو هیأت مدیره صندوق توسعه ملی از آغاز پرداخت تسهیلات هفت تا هشت‌هزار میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی بابت سرمایه در گردش واحدهای صنعتی از هفته آینده خبر داد.

به گزارش فارس، محمود دودانگه اظهار داشت: از بانک‌های عامل تعهد گرفته‌ایم که به میزان منابع صندوق و با احتساب سود 10درصد (پرداختی به صندوق) و همچنین با اضافه کردن بخشی از منابع خود به این تسهیلات نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی با حداکثر سود 16درصد اقدام کنند. وی با اشاره به اینکه سقفی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی درنظر گرفته نشده است، گفت: بنگاه‌های صنعتی اگر از ضوابط مورد نیاز برخوردار باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

عضو هیأت مدیره صندوق توسعه ملی افزود: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها تقاضای واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی را به وزارت صنعت ارائه می‌کنند که این درخواست‌ها در کارگروه اصلی متشکل از نمایندگان صندوق و وزارت صنعت بررسی و نهایی می‌شود. وی توضیح داد: تسهیلات صندوق توسعه ملی متناسب با نیاز و شرایط بنگاه‌های تولیدی پرداخت می‌شود و سقفی برای آن مشخص نشده است.

کد خبر 182728
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز