مراجع تقلید در دیدارهای جداگانه با رئیس مجلس شورای اسلامی بار دیگر از روند افزایشی قیمت کالاها در کشور ابراز نگرانی کرده و بر لزوم توجه بیشتر به حل معضل گرانی تأکید کردند.

آیت الله مکارم شیرازی - علی لاریجانی

مجلس هفته جاری برای رسیدگی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان تعطیل است و مراجع عظام تقلید نیز در ابتدای همین فرصت تذکرات خودشان نسبت به مسائل اقتصادی کشور را به علی لاریجانی که به قم رفته است منتقل کردند. به گزارش ایسنا، در این دیدارها آیت‌الله مکارم شیرازی، از نامه‌های مردم گفت که گرانی‌ها را مورد توجه قرار داده‌اند و تأکید کرد که نمی‌شود شیرفروش و نانوا را مجبور کرد که ارزان بفروشند و مشکل باید از «ریشه» برطرف شود. ‌آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار با لاریجانی از روند افزایش مهریه‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت که برای گرانی‌ها باید عوامل آن جست‌وجو و برطرف شود.

آیت‌الله جوادی آملی نیز در دیدار با رئیس مجلس ضمن تأکید بر لزوم تعامل سه قوه از گرانی‌ها و نارضایتی مردم از افزایش قیمت‌ها سخن گفت. آیت‌الله شبیری زنجانی هم گفت: مجلس نهم سعی کند به دور از حاشیه‌ها به مشکلات کشور و مردم بپردازد. آیت‌الله موسوی اردبیلی هم از مجلس خواست که موضوع گرانی را مورد توجه ویژه قرار دهد و هشدارهای امام(ره) نسبت به معیشت مردم را یادآور شد.

رئیس مجلس در مورد گرانی‌های اخیر گفت که مجلس تلاش می‌کند مصوبات و قوانین بر حل مشکلات مردم تمرکز داشته باشد اما پیگیری مطالبات مردم در گرو اجرای صحیح قانون توسط دولت خواهد بود. آیت‌الله جعفر سبحانی هم در این دیدار که در دفتر ایشان برگزار شد، از رئیس‌مجلس و بهارستان‌نشین‌ها خواست که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، در راستای تحقق آنچه مقام معظم رهبری درخصوص تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه گفتند کار کنند.

کد خبر 174143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز