سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر اتحادیه سراسری تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان از احتمال افزایش قیمت نان بعد از افزایش قیمت گندم در سال جاری خبر داد.

کاوه زرگران در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: فعلا طبق توافق با سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و با توجه به 5000 تن گندمی که شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت سال قبل در اختیار ما قرار داده، تولیدکنندگان نان افزایش قیمتی نخواهند داشت.

 وی افزود: اگر این ذخیره گندم تمام شده و گندم دیگری به تولیدکنندگان داده نشود، به طور طبیعی طبق توافق با سازمان حمایت، تولیدکنندگان نان قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند.

 به گفته دبیر اتحادیه سراسری تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان، این احتمال وجود دارد که شرکت بازرگانی دولتی ایران 50 هزار تن گندم دیگر با قیمت سال قبل در اختیار تولیدکنندگان نان قرار دهد. سهمیه 5000 تنی در بهترین حالت ممکن حداکثر 20 روز کفاف مصرف کارخانه‌ها را می‌دهد.

 زرگران با بیان این‌که قیمت آرد سهمی 70 درصدی در هزینه تمام شده تولید هر قرص نان دارد، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که میزان احتمالی افزایش قیمت نان چقدر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز درباره قیمت فروش گندم اعلام کرد که قیمت فروش گندم، اعم از تولید داخل یا وارداتی، توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به کارخانه‌های آرد‌سازی و سایر متقاضیان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی 4650 ریال و گندم دوروم 4850 ریال تعیین شده و از 91.3.15 قابل اجراست. قیمت هر کیلو گندم پیش از این حدود 360 تومان بود که با توجه به مصوبه جدید دولت این قیمت حدود 29 درصد افزایش یافته است.

 قرار است افزایش قیمت گندم از 15 خرداد ماه سال جاری اجرایی شود.

کد خبر 172459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز