شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی وعده کاهش قیمت موادغذایی تا پایان اردیبهشت ماه را مطرح کرده که هنوز نه تنها خبری از کاهش قیمت‌ها نیست بلکه تولید‌کنندگان از افزایش قیمت‌های جدید خبر می‌دهند.

پس از افزایش رسمی نرخ روغن نباتی، کره، پودر شوینده، خودرو و برخی دیگر از کالاهای مصرفی و محصولات صنعتی طی چند روز اخیر بسیاری از تولید‌کنندگان به دیدگاه‌های مهدی غضنفری برای کاهش قیمت‌ها تا پایان اردیبهشت ماه واکنش معکوس نشان داده و از ارائه درخواست‌ها و افزایش قیمت‌ها خبر می‌دهند. چندی پیش تولید‌کنندگان بستنی از اعمال افزایش 22درصدی قیمت این محصول از 16اردیبهشت ماه خبر دادند و روز گذشته نیز تولید‌کنندگان نان فانتزی و شیرینی بر ارائه درخواست افزایش قیمت‌ها تاکید کردند.

نان فانتزی گران می‌شود

همچنین خبر رسیده که بر اساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در جلسه کارگروه کنترل بازار، قیمت فروش گندم اعم از وارداتی و تولید داخل توسط شرکت بازرگانی دولتی به کارخانه‌های آرد و سایر متقاضیان، از 360تومان به 440تومان افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود با این مصوبه، قیمت آرد و نان نیز افزایش یابد.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم با تاکید بر اینکه قیمت‌های جدید آرد به ما ابلاغ نشده است، گفت: قیمت‌های جدید نان فانتزی را آماده کرده‌ایم و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کنیم. جواد کرمی با بیان اینکه تولیدکنندگان نان فانتزی تاکنون قیمت آرد را هر کیلوگرم 485 تومان دریافت می‌کردند اما هنوز قیمت‌های جدید به ما اعلام نشده، گفت: آنالیز‌های جدید قیمت نان فانتزی را تهیه کرده و به زودی به واحدهای صنفی اعلام می‌کنیم.

قیمت‌های جدید شیرینی تا یک هفته دیگر

از سوی دیگر با افزایش قیمت فروش گندم به 440 تومان، رئیس اتحادیه کشوری قنادان نیز از ارائه درخواست افزایش قیمت شیرینی و اعلام قیمت‌های جدید تا یک هفته دیگر خبر داده است.محمد نصرتی در واکنش به مصوبه ستاد تنظیم بازار در مورد تعیین نرخ گندم افزود: به‌دلیل افزایش قیمت آرد و روغن درخواست افزایش قیمت را به کمیسیون فنی داده‌ایم و تا یک هفته دیگر قیمت‌های جدید را اعلام می‌کنیم.

گندم گران نشده است

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه هیچ کارخانه‌ای حق افزایش قیمت فروش گندم و آرد را ندارد، اعلام کرده است: قیمت فروش گندم افزایش نیافته و تا زمانی که از گندم‌های موجود در انبار استفاده می‌شود، برنامه‌ای برای افزایش قیمت فروش گندم وجود ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، عباس قبادی درباره تعیین قیمت فروش گندم در سال 91 اعلام کرد: بر اساس اختیاری که دولت به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی داده است، هر ساله قیمت خرید و فروش گندم تعیین می‌شود که اگر قیمت خرید تضمینی گندم افزایش یابد، طبیعتا قیمت فروش هم افزایش می‌یابد. بعد از اتمام این گندم‌ها برای تعیین قیمت جدید اقدام خواهد شد.

کد خبر 169208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز