گروه اقتصادی: معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران از بررسی میزان افزایش قیمت نان متناسب با افزایش بهای آرد خبر داد و گفت: از فردا در پایتخت نان با قیمت جدید عرضه می‌شود

نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با همشهری تأکید کرد: تا‌کنون میزان افزایش قیمت نان مشخص نشده و به محض تعیین، نتیجه نهایی به‌طور رسمی اعلام خواهد شد. او قیمت‌های جدیدی که در برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اعلام شده را تکذیب و تصریح کرد: تنها نکته‌ای که تا الان مشخص شده این است که به خاطر گران شدن قیمت خرید گندم تا 460‌تومان، بهای آرد و به تبع آن نان هم گران می‌شود؛ اما رقم دقیق آن هنوز مشخص نیست.

معاون استاندار تهران همچنین گفت: قیمت نان باید براساس آنالیز قیمتی آرد تعیین شود و تا زمانی که اعلام نهایی در این رابطه صورت نگرفته است، هیچ نانوایی حق افزایش قیمت را ندارد. وی تصریح کرد: زمانی که این قیمت از سوی کارشناسان جمع‌بندی شود و به تأیید استاندار برسد، لازم‌الاجراست و نیازی به دریافت مصوبه از کارگروه کنترل بازار برای این افزایش قیمت نیست.

این قیمت در شرایطی از سوی استاندار تهران اعلام خواهد شد که مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در هیچ‌یک از جلسات تعیین قیمت آرد و نان در استانداری تهران دعوت نبوده‌اند، در حالی‌که براساس مصوبه‌ای که دولت در فاز اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها داشته و هنوز هم پابرجاست، هرگونه تغییر قیمت باید به تأیید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد. در همین حال خبرگزاری فارس از تعیین قیمت جدید نان در برخی استان‌ها از جمله بوشهر، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گیلان، اردبیل، مرکزی و سمنان خبر داده و اعلام کرده است که این نرخ‌ها براساس مصوبه شورای آرد و نان هر استان تعیین و به اجرا گذاشته شده است.

کد خبر 173347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز