همشهری‌آنلاین: معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با اعلام قیمت‌های جدید نان گفت: از فردا قیمت‌های مصوب جدید قابل اجراست.

نانوایی

ایسنا نوشت: «نعمت‌الله ترکی» با تشریح قیمت‌های جدید انواع نان سنتی، گفت: بر اساس تصویب کمیته بررسی ویژه آرد و نان، مقرر شد نان سنگک با وزن چانه 650 گرم از فردا به قیمت 600 تومان نرخ مصوب، نان لواش با وزن چانه 170 گرم، 160 تومان،‌ نان تافتون با وزن چانه 280 گرم، 300 تومان و نان بربری با وزن چانه 600 گرم به نرخ مصوب 500 تومان عرضه شود.

وی افزود: این قیمت‌ها از فردا قابل اجرا و تنها برای تهران، ری و شمیرانات است.

ترکی تصریح کرد: شهرستان‌های استان تهران همانند سال گذشته می‌توانند در جلسه مشترکی که بین فرمانداری، اتحادیه (نانوایان) و سازمان صنعت و معدن و تجارت برای تعیین نرخ مصوب جدید نان تشکیل می‌شود، اقدام کنند؛ چرا که برخی هزینه‌ها در شهرستان‌ها پایین‌تر از تهران است.

همچنین قیمت نان در برخی استان‌ها مشخص شد. بعد از افزایش 29 درصدی قیمت هر کیلو گندم فرایند تعیین قیمت جدید نان در استان‌های کشور آغاز شده و تاکنون در چند استان قیمت نان افزایش یافته است.

از جمله مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی و اداره غله منطقه 7 کشور از افزایش 30 درصدی قیمت نان در استان گیلان خبر داد. به گفته رمضان کامران‌پی تصمیم‌گیرنده اصلی درباره افزایش قیمت نان در استان گیلان استانداری این استان بوده است.

در همین حال ناصر رحیمی - معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، نیز افزایش قیمت نان در این استان کشور را تائید کرده و دلیل این افزایش را ناشی از افزایش دستمزد کارگران و آرد دانست.

کد خبر 173475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز