چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار تهران گفت: عده‌ای در بحث شیر و لبنیات مرتکب تخلف شدند که جرایم سنگینی را برای آنها وضع کردیم و محکم هم ایستادیم و دومین مرحله برخورد با کسانی که در بحث عرضه شیر و فرآورده‌های لبنی به مردم اجحاف کردند از فردا (پنجشنبه14 اردیبهشت) آغاز می‌شود.

تمدن

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین تصمیات اتخاذ شده برای کنترل قیمت شیر در بازار گفت: آخرین مراحل کارشناسی قیمت شیر انجام شد و مجموعه‌ای که در بحث شیر اثرگذار و تعیین کننده هستند مورد کارشناسی قرارگرفته که در جلسه تنظیم بازار هفته گذشته بررسی شد و چون دارای ابهاماتی بود کارشناسی مجدد شد و این هفته نتیجه نهایی را در جلسه تنظیم بازار کشور مشخص خواهم کرد و معین می‌شود که شیر با چه قیمتی و چگونه عرضه شود.

 وضع جرایم سنگین برای متخلفان شیر

 وی افزود: عده‌ای در بحث شیر و لبنیات مرتکب تخلف شدند که جرایم سنگینی را برای آنها وضع کردیم و محکم هم ایستادیم و دومین مرحله برخورد با کسانی که در بحث عرضه شیر و فرآورده های لبنی به مردم اجحاف کردند از روز پنجشنبه آغاز می‌شود.

 استاندار تهران درباره گرانی‌های اخیر و برنامه‌های استانداری برای تنظیم قیمت بازار نیز خاطرنشان کرد: تنظیم بازار وظیفه دارد از نظر نظارت و بازرسی و تنظیم اقلام پرمصرف مردم، بازار را پایش کند و در تهران بنا داریم برای کمک به اقلام پر مصرف شهروندان 22 نمایشگاه عرضه کالا را در مناطق 22 گانه از 20 اردیبهشت‌ماه راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: مقادیر قابل توجهی از اقلام پرمصرف از جمله گوشت، شیر خشک که نیاز مصارف صنعتی و کارخانجات است بزودی وارد بازار می‌شود همچنین با توجه به اینکه بخش زیادی از نیاز ارزی واردکنندگان کالا تامین شده این برنامه‌ها بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 استاندار تهران تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که بازار خودش را پیدا خواهد کرد و در شرایط تعادل قرار می گیرد و متناسب با واقعیت عرضه وتقاضا قیمت‌ها متعادل می‌شود.

 وی تاکید کرد: اگر افرادی ریشه‌های گرانی را می‌دانند و یک طرفه قضاوت می‌کنند به نظرم نیت دیگری را بجز دلسوزی برای مردم دارند و اگر کسانی نمی‌دانند توصیه می‌کنم با هر جایگاهی که دارند درباره این موضوع مطالعه شده صحبت کنند.

 تمدن در توضیح بیشتر با بیان اینکه مساله اقتصاد مساله‌ای نیست که تمام جوانب آن را با کلمات احساسی عنوان کرد افزود: بازارها و اقتصاد جهانی فراز و فرود دارد و اقتصاد کشور ما نیز تحت تاثیر این نوسانات است، از سوی دیگر باید توجه داشت که کشور از سوی دشمنان تحت فشار قرار دارد و مقابل این تهدیدها تا پیروزی ایستاده‌ایم لذا در این مسیر اگر مشکلاتی وجود دارد باید تحمل کرد و با درایت و برنامه‌ریزی از این مشکلات عبور کنیم.

 وی درباره برخی انتقادهای اخیر در خصوص گرانی کالاها گفت: اینکه عده‌ای بنشینند و با بیانیه، سخنرانی و رهنمودهای بدون پشتوانه کارشناسی بخواهند مساله گرانی را حل کنند مشکل حل نمی‌شود و این حرف‌ها خریداری ندارد و برای مردم نیز قابل قبول نیست.

استاندار تهران با بیان اینکه دولت به طور جد به مساله گرانی ورود پیدا کرده است ادامه داد: اعضای هیات دولت، رئیس جمهور، استانداران و فرمانداران در استانها و شهرستانها با تمام توان در رابطه با تنظیم بازار وارد این مساله شده و به دنبال راه‌هایی برای حل این مشکل هستند تا آثار این افزایش قیمت‌ها را به حداقل برسانند.

  برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند که به نظر می‌رسد دولت خوابیده و بیخیال از مشکلات مردم است و آقایان تازه یاد مردم افتادند! خواهش می‌کنم این آقایان مثل گذشته کار خودشان را انجام دهند چرا که نه اطلاعات کارشناسی در این رابطه دارند و نه از ریشه‌های این مشکلات مطلعند

وی عنوان کرد: برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند که به نظر می‌رسد دولت خوابیده و بیخیال از مشکلات مردم است و آقایان تازه یاد مردم افتادند! خواهش می‌کنم این آقایان مثل گذشته کار خودشان را انجام دهند چرا که نه اطلاعات کارشناسی در این رابطه دارند و نه از ریشه‌های این مشکلات مطلعند. اما اگر اطلاع دارند و مطرح می‌کنند هدفی غیر از درد مردم را دنبال می‌کنند که در جای خودش باید در این باره بحث کرد.

 دولت هیچگاه مردم را در عرصه مسایل اقتصادی تنها نگذاشته است

 تمدن اظهار کرد: دولت هیچگاه مردم را در عرصه مسایل اقتصادی تنها نگذاشته و از این به بعد نیز تنها نخواهد گذاشت و با همه وجود تلاش خواهد کرد که شرایط را برای مردم فراهم کند که کمترین مشکل و سنگینی در معیشت را داشته باشند.

کد خبر 168796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز