گروه اقتصادی: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اختصاص 4350 میلیارد تومان یارانه به دارو، نان و کالاهای اساسی یارانه‌ای به‌صورت کالابرگ و غیرکالابرگ برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر موافقت کرد.

محمد مهدی مفتح مخبر کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این کمیسیون گفت: با پیشنهاد دولت و تصویب این کمیسیون 3 هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برای هدفمند کردن یارانه و کمک به قشرهای آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد تا با تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هزینه کند.

مفتح افزود: برای بازسازی بم و اجرای طرح‌های زیربنایی و کمک به احداث واحدهای مسکونی استاندارد در این شهر طی سال آینده 13 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، شورای برنامه‌ریزی همه استان‌ها به‌جز استان‌های تهران و قم موظف شدند 40 درصد اعتبارات  استانی را برای تکمیل طرح‌های آب شرب، بهسازی راه و طرح‌های زیربنایی اختصاص دهند.

مفتح افزود: با تصویب کمیسیون تلفیق، یک‌هزار و 516 میلیارد ریال به اجرای برنامه‌های بیمه روستایی عشایر اختصاص یافت و این کمیسیون همچنین پیشنهاد دولت برای اختصاص 25 هزار و 62 میلیارد ریال به یارانه آرد و نان موافقت کرد و همچنین سهمیه آرد روستایی که در سال 1385، 120 کیلوگرم بود به 150 کیلوگرم در سال 86 افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود کیفیت نان و کاهش ضایعات و جلوگیری از افزایش قیمت نان و رعایت اصول بهداشتی تصویب شد تمهیدات لازم برای بخش‌های غیردولتی و خصوصی با اولویت شرکت‌هایی که از تجمیع نانوایان سنتی ایجاد می‌شوند به منظور احداث نانوایی‌های صنعتی فراهم آید.

واگذاری بیمارستان‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی

مفتح افزود: کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه مبنی بر واگذاری کلیه بیمارستان‌های نیمه‌تمام که تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند به اشخاص حقیقی و حقوقی موافقت کرد؛ به شرط این‌که تغییر کاربری در این ساختمان‌ها صورت نگیرد.

شر ایط بازنشستگی بیمه شدگان تأمین اجتماعی

همچنین، سازمان تأمین اجتماعی نیز مکلف شد تا کسانی را که حداقل 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و 60 سال سن دارند بر اساس قوانین بازنشستگی، بازنشسته کند. بر این اساس، کارفرمایان واحدهای صنعتی نیز با پرداخت حق بیمه می‌توانند در واحد خود بیمه شوند.

مفتح از تصویب اختصاص 2 هزار و 425 میلیارد ریال برای تنظیم بازار کالا و ایفای تعهدات خاص دولت در سال 86 خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق پیشنهاد دولت درباره خرید برگ سبز چای به نرخ تضمینی که توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شود را تصویب کرد.

دوگانه‌سوز کردن 400 هزار خودرو

بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق دولت موظف شد برای پایه گازسوز و دوگانه‌سوز کردن خودروهای سبک و سنگین اقدام کند؛ به‌گونه‌ای که در سال آینده 400 هزار دستگاه خودرو دوگانه‌سوز شوند.

کد خبر 16766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز