همشهری‌آنلاین: مسئول مرکز فرهنگی مطاف عشق از توزیع 25 هزار نسخه بسته فرهنگی در میان زائران سرزمین‌های نور خبر داد

rahian

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم بهمن کهن در حاشیه بازدید از اردوهای راهیان‌نور اظهار داشت: مجموعه روایت سیره شهدا از سال 90 برنامه‌های معاونت فرهنگی خود را در قالب موسسه فرهنگی مطاف عشق دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: مؤسسه فرهنگی مطاف عشق شش محور را در موضوع راهیان‌نور مورد توجه قرار داده است که نخستین محور تولید محصولات فرهنگی برای ارائه به کاروان‌های راهیان‌نور بوده است.

مسئول مرکز فرهنگی مطاف عشق افزود: یکی از این محصولات، مجموعه فلش‌کارت‌های مؤسسه درباره شهدا است که در آن موضوعاتی مانند شهدای دانشجو، زن در دوران دفاع مقدس، همسرداری در سیره شهدا و طنز در جبهه‌ها گنجانده شده است.

وی ابراز داشت: در بخش کتاب نیز یک مجموعه شش جلدی به نام «اکبر کاراته» در قالب طنز به رشته تحریر درآمده است که در گروه سنی نوجوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کهن خاطر نشان کرد: امسال در جریان اردوهای راهیان‌نور چهار مجموعه دوران طلایی، کوله پشتی، زیباتر از شقایق و می‌خواهم مثل تو باشم به صورت نمایشگاه تصویری در معرض دید راهیان سرزمین‌های نور قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در زمینه محصولات صوتی و تصویری نیز مؤسسه مطاف عشق 20 کلیپ با موضوعات روایتگری و راهیان‌نور تولید کرده که از سوی صدا و سیما نیز مورد استفاده قرار گرقته است.

مسئول مرکز فرهنگی مطاف عشق ابراز داشت: نرم‌افزار چند رسانه‌ای فرهنگی به نام پیمانه از دیگر محصولات تولید شده در این مجموعه است که در موضوعات مختلف روایتگری، خاطرات شهدا، کلام شهدا و مباحث بصیرتی حاوی مطالب مفید است.

وی خاطر نشان کرد: مؤسسه روایت سیره شهدا امسال حدود 600 هزار محصول تکثیر کرده و در اختیار کاروان‌های راهیان‌نور قرار داده است.

کهن افزود: از این محصولات تکثیر شده سه مجموعه بسته فرهنگی که حاوی پنج عنوان محصول بود، بسیار مورد توجه قرار گرفته و به تعداد 25 هزار نسخه در اختیار ستاد مرکزی راهیان‌نور قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بسته فرهنگی اردوهای دانش‌آموزی از دیگر محصولات مؤسسه فرهنگی مطاف عشق است که برای آشنا ساختن دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت تهیه شده و در حدود 30 هزار بسته در اختیار مسئولین راهیان‌نور دانش‌آموزی قرار گرفته است.

مسئول مرکز فرهنگی مطاف عشق گفت: 300 بسته فرهنگی مخصوص نیز برای استفاده راویان در اختیار ستاد مرکزی راهیان‌نور قرار گرفته است که در ایام برگزاری این اردوها در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: امسال در یادمان اروند و در شهر خرمشهر مؤسسه روایت سیره شهدا به طور مستقیم به عرضه محصولات خود می‌پردازد و همچنین در یادمان هویزه، موزه خرمشهر و مسجد مقدس جمکران نیز عرضه محصولات داشته‌ایم.

کهن افزود: در کنار این فعالیت‌ها مؤسسه فرهنگی مطاف عشق امسال دو طرح موفق را به اجرا درآورده است که یکی از آنها شناسایی مجموعه‌های فعال در عرصه جهاد و شهادت است که در جریان اردوهای راهیان‌نور این مجموعه‌ها شناسایی و گردآوری می‌شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یک طرح پیامکی نیز توسط این مؤسسه از 17 اسفند آغاز شده که تا 17 فروردین ادامه خواهد داشت و هزار و 200 نفر از فعالان فرهنگی سراسر کشور در این طرح حضور داشتند و کلمات قصار، خاطرات شهدا و قسمت‌هایی از وصیت‌نامه‌های آنان به این افراد پیامک می‌شود.

کد خبر 164350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز