یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مراسم گشایش یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در تالار وحدت تهران برپا می‌شود و با پیش‌بینی برنامه‌های ویژه و نورافشانی، آسمان سینمای دفاع مقدس نور باران می‌شود.

sacred defence

در این مراسم که با حضور صدها نفر از مدیران و مسئولان کشور، چهره‌های فرهنگی و هنری، سینماگران و فیلمسازان برگزار می‌شود بیش از 70 سینماگر برتر دفاع مقدس معرفی می‌شوند. همچنین در این مراسم از برگزیدگان 30‌سال سینمای دفاع مقدس تقدیر می‌شود.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس خبر داد: برترین آثار بخش‌های تصویر انقلاب، قلم طلایی و اقلام تبلیغی جشنواره معرفی می‌شوند. برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس از امروز در سینماهای فلسطین، عصر جدید، آزادی و پردیس تماشا آغاز می‌شود و 441 اثر منتخب در بخش‌های مختلف جشنواره با هم رقابت می‌کنند.

25 فیلم منتخب سینمایی ایران، 46فیلم کوتاه، 59 فیلم مستند، 14 فیلم سینمایی بخش تصویر انقلاب، 27 فیلم سینمایی ویدئویی،50 فیلم 313 ثانیه‌ای بخش نگاه‌نو، 52 فیلم برای بخش‌های مختلف بین‌الملل جشنواره شامل 12فیلم سینمایی، 16 فیلم در بخش غزه و 19فیلم مستند در بخش‌های مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل با یکدیگر رقابت می‌کنند.

روابط عمومی جشنواره اعلام کرد: 12فیلم سینمایی در بخش بین‌الملل انتخاب شد که 8 فیلم آن از کشورهای چین، فلسطین، تونس، هلند، گرجستان، قزاقستان، هند، عراق، فرانسه، لبنان، انگلستان، پاکستان و استرالیا و 4 فیلم از ایران است.

همچنین، 10فیلم مستند از کشورهای اسپانیا، فلسطین، سوئیس، قطر، انگلستان، استرالیا، فرانسه، سوئد و 6فیلم از ایران،
19 فیلم مستند از کشورهای فلسطین، آلمان، هلند، گواتمالا، ایتالیا، آمریکا، چین، قطر، بوسنی‌و هرزگوین، تاجیکستان، انگلستان، عراق و 6 فیلم از ایران حضور دارد و 12 فیلم در بخش مهمان به نمایش در خواهد آمد.

در بخش بزرگداشت‌های بین‌الملل نیز، 6 فیلم از مای مصری و جان شمعون از فلسطین و لبنان به روی پرده می‌رود.
در بخش جداگانه‌ای با عنوان فانوس خیال، فیلم برگزیده تماشاگران انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی می‌شود. بهترین فیلم سینمایی به انتخاب مردم از میان 25 فیلم سینمایی راه یافته به بخش مسابقه جشنواره انتخاب می‌شود.

کد خبر 116428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز