همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: همه نیازمندی های پدافند هوایی به ویژه نیازمندی های راداری، آتشبارهای موشکی، دستگاه های جمع آوری اطلاعات، جنگ الکترونیک و پدافند غیر عامل را در داخل کشور تامین می‌کنیم

mighani

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان این قرارگاه در دفاع مقدس، افزود: ما خط مقدم دفاع از کشور هستیم و تامین نیازمندی‌های پدافندی در داخل، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

وی با بیان این که در اوج آمادگی دفاعی قرار داریم، گفت: البته 8 سال دفاع مقدس هیمنه دشمنان را شکست و آنان به هیچ وجه جرات تعرض به کشورمان را به خود راه نمی‌دهند.

سرتیپ میقانی اضافه کرد: تلاش ما، ارتقاء توان رزم، آمادگی دفاعی و ارتقاء توان ملی است و در صورت تعرض دشمن، با ضربات قاطع طومار او را در هم می‌پیچیم.

وی همچنین گفت: یگان‌های پدافند هوایی با فعالیت‌های مستمر و شبانه روزی در 8 سال دفاع مقدس، از امنیت 280 منطقه سیاسی، اقتصادی و نظامی به ویژه مناطق حساس نظامی، پایانه های نفتی، جزیره خارک، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها، دفاع می کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با بیان این که پدافند هوایی در همه عملیات‌ها حضوری تاثیر گذار و موفق داشت، افزود: یگان‌های ما با با هدف قرار دادن صد‌ها فروند از جنگنده‌های دشمن، توانستند جنگ را با کارنامه افتخارآمیز به پایان ببرند.

امیر میقانی اضافه کرد: حتی در روز نخست جنگ هم پدافند هوایی موفق شد چند فروند از هواپیماهای دشمن را ساقط و خلبانان آنان را دستگیر کند.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: با پیروزی انقلاب، دشمن به برخوردهای خشن با آن روی آورد که ترور دولتمردان و انسان‌های فرهیخته، اقدام به تجزیه استان‌ها، کودتا و حمله نظامی از نمونه‌های آن بود.

امیر میقانی افزود: با به نتیجه نرسیدن این توطئه ها دشمن جنگی را به ملت ما تحمیل کرد که در طرف مقابل آن، همه اشرار و شیاطین به سرپرستی شیطان بزرگ آمریکا صف آرایی کرده بودند.

وی اضافه کرد: اما تدبیر رهبری حکیمانه و شهادت طلبی و فداکاری ملت، دشمن را عقب راند و این در حالی بود که دشمنان از درک آن عاجز بودند.

امیر میقانی ادامه داد: در دفاع مقدس چیزی جز خفت و خواری نصیب دشمنان نشد و پس از سال‌ها این نخستین جنگی بود که در مقابل تجاوز سربلند بیرون آمدیم.

در این مراسم که در سالن همایش‌های کوثر اداره عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد از پیشکسوتان پدافند هوایی در دفاع مقدس تقدیر شد.

کد خبر 117298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز