همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره‌های فرهنگی ـ هنری و برنامه تجدید میثاق با شهدای گمنام در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جلیل دارا با بیان این مطلب، افزود: دومین یادواره دانشگاهی تئاتر دفاع مقدس با گستردگی بیشتری نسبت به سال گذشته در دانشگاه‌های کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ در قالب هنر بیان شود بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: استفاده از ظرفیت‌های هنری در انتقال فرهنگ عظیم دفاع مقدس به نسل جوان کشور تاثیر مهمی خواهد داشت.

دارا تاکید کرد: با توجه به دفن شهدای گمنام در دانشگاه‌های کشور و افزایش فضای معنوی در دانشگاه‌ها، این امر بستری را فراهم می‌کند تا دانشجویان انس بیشتری را با فرهنگ شهادت و دفاع مقدس برقرار کنند.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم اضافه کرد: در این راستا دانشگاه‌های کشور با برپایی نمایشگاه‌ دفاع مقدس و به تصویر کشیدن گوشه‌ای از دلاورمردی‌های رزمندگان، حضور بر سر مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با شهدا و تدوین و چاپ ویژه‌نامه‌هایی به منظور معرفی و آشنایی بیشتر با تاریخ جنگ، هفته دفاع مقدس را پررنگ جلوه می‌دهند و یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رزمندگان ما اکثرا از قشر جوان و بعضا نوجوان کشور بوده‌اند، بهره‌گیری و انس نسل امروز از سلوک و منش شهدای دفاع مقدس را راحت‌تر و افزون‌تر کرده است؛ چرا که این اشتراک و هم فضایی انتقال یک فرهنگ غنی و پرباری چون دفاع مقدس را مطلوب‌تر خواهد کرد و این امر باید در دانشگاه‌های ما تقویت شود.

دارا در پایان تاکید کرد: روحیه ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها باید حفظ و تقویت شود؛ چرا که ما با بهره‌گیری از آموزه‌های دفاع مقدس دریافتیم که رمز پیروزی ما در تمام عرصه‌ها مقاومت و پایداری است.  

کد خبر 146683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز