دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

یوسف مجتهد: نسخه رهایی‌بخش ملت‌های دربند از ستم استکبار، فرهنگ ایثار و شهادت است.

sacred defence

این فرهنگ، ملت بزرگ ایران را از چنگال رژیم منحط سلطنتی رهایی بخشید و پس از پیروزی انقلاب، توطئه‌های عظیمی را که مکاران مستضعف‌ستیز برای نابودی انقلاب اسلامی تدارک دیده بودند، برهم زد.

 اگر این رشادت‌ها در پرتو این فرهنگ آزاده‌پرور نبود، امروز جز خفت و خواری نصیبی نداشتیم. همگان وظیفه دارند غنای این فرهنگ را ترویج دهند و پاسدار آن باشند. در بررسی توانمندی‌های ما در تقابل با استکبار جهانی، تنها ممیزه و شاخصی که دشمنان ما فاقد آن هستند و از آن بیم دارند، همین فرهنگ است که استکبار به‌شدت از گسترش آن در بین ملل آزاده جهان هراس دارد.

این فرهنگ ارثی است که از حماسه عاشورا برای شیعیان به یادگار مانده است. درست است که امام حسین(ع) و یارانش در کربلا به خاک و خون کشیده شدند و همگی به شهادت رسیدند اما فرهنگ عاشورایی و نثار جان در راه آرمان و اهداف مقدس،‌ از درس‌های ماندگار عاشوراست.

تا زمانی که انسان بر کره خاکی است و ارزش‌های انسانی مقدس است این فرهنگ خواب راحت را از چشمان ظالمان و زورمندان خواهد گرفت. امروز تمام دشمنان با تردید به تهدید انقلاب اسلامی می‌پردازند و متوجه شده‌اند حربه ارعاب و تهدید دیگر کارساز نیست. این حربه زنگ‌زده استکبار نه فقط برای ملت بزرگ ایران کارساز نیست که با تأسی به این ملت، سایر قیام های مردمی نیز وقعی به آن نمی‌گذارند و هیمنه استکبار نزد ملل مستضعف شکسته است.

این سرمایه عظیم که حاصل فداکاری جوانان این مرز و بوم در دوران پیروزی انقلاب و 8سال دفاع مقدس است، باید به‌عنوان سرمایه‌ای ملی، دینی حراست شود و در گسترش آن همه سهیم باشند. در پرتو همین فرهنگ، ملت فلسطین و لبنان ارج و قرب پیدا کردند و در محاسبات منطقه‌ای دارای جایگاه ویژه‌ای شدند. حزب‌الله لبنان دارای تجهیزات و تسلیحات محدودی است که در مقابل امکانات رژیم غاصب هیچ است اما آنچه حزب‌الله را در جنگ 33روزه موفق کرد، روحیه شهادت‌طلبی و از خودگذشتگی است که دشمنان در مقابل این سلاح کارآمد ناتوان شده‌اند.

مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان همایش شهدای همدان فرمودند: «یک سیاست و یک حرکت خزنده‌ای در کشور از مدت‌ها پیش، شاید از 20سال پیش یا بیشتر، شروع شده برای اینکه مسئله شهادت، جهاد، شهدای دفاع مقدس و احساس مسئولیت مردم را به حاشیه براند و منزوی کند و از متن مسائل کشور و انقلاب خارج کند.»

این هشدار مقام معظم رهبری را باید جدی گرفت. مراکز مطالعاتی و جاسوسی دشمن، قطعا این فرهنگ غنی و تاثیرات آن را بررسی کرده و هشدارهای لازم را به رهبران خود داده‌اند و به زعم خود برای جلوگیری از آن تدابیری اندیشیده‌اند، اما به دلیل شناختی که ملت‌ها از آنان دارند نمی‌توانند مستقیم به تقابل با این فرهنگ بپردازند؛ زیرا حنای آنها نزد ملت‌ها بی‌رنگ است. آنان برای این رویارویی از عوامل وابسته داخلی کمک خواهند گرفت و با سرمایه‌گذاری در این زمینه به‌دنبال اهداف شیطانی خود خواهند بود.

کسانی که به ظاهر با چهره‌ای دلسوزانه، اما با هدایت و برنامه دشمنان درصدد گسترش ناهنجاری‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، ابتذال فرهنگی، ایجاد نارضایتی، فساد اداری و ... هستند، از عوامل این سیاست و حرکت خزنده می‌باشند. آنان امیدوارند در این تقابل فرهنگی با استحاله آن بتوانند این ارزشمندترین داشته فرهنگی ما را به غارت ببرند و حربه نیرومندی که دشمنان از دست‌درازی به آن عاجزند را از ما بگیرند.

آنان می‌خواهند حساسیت به ارزش‌ها را از مردم ما بگیرند و آنان را به افراد بی‌تفاوت تبدیل کنند. آنان به دنبال آن هستند که ایثارگران که حافظان این فرهنگ پایدار و جاوید هستند را به حاشیه برانند تا دیگر کسی جرأت مقابله با آنان را نداشته باشد. باید احساس مسئولیت کنیم، در صحنه حضور داشته باشیم و در تهاجم و شبیخون به فرهنگ ایثار و شهادت بی‌تفاوت نباشیم.

کد خبر 120307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز