مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه شهری: رئیس موزه دفاع مقدس شهرداری تهران گفت: مقارن با شهادت حضرت زهرا(س) در مجاورت نماد مقاومت کشور یعنی مسجد خرمشهر که کاملا در ابعاد واقعی در موزه دفاع مقدس ساخته شده 8 شهید گمنام دفاع مقدس خاکسپاری خواهند شد.

سردار خضرایی رئیس موزه دفاع مقدس شهرداری تهران در حاشیه بازدید نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای خلیفه گری این اقلیت مذهبی از موزه دفاع مقدس شهرداری تهران ضمن ارائه گزارشی در مورد بخش‌های مختلف این مجموعه و ویژگی‌های هر بخش گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم که در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس از تمام شهدایی یاد کنیم که در حفظ کیان کشور از جان خود نیز گذشتند.

وی با تاکید براینکه در دفاع مقدس اقلیت‌های مذهبی به‌ویژه ارامنه نقش ویژه‌ای داشته‌اند، گفت: در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس تلاش خواهیم کرد که از شهدای اقلیت‌های مذهبی به شکل مناسبی یاد شود و شرایطی را به‌وجود آوریم که مردم با این انسان‌های والا بیشتر آشنا شده و یاد و خاطره آنها در ذهن همه باقی بماند. رئیس موزه دفاع مقدس شهرداری تهران با ابراز امیدواری از اینکه به‌زودی مدارک و مستنداتی از شهدای اقلیت‌های مذهبی به‌ویژه ارامنه در اختیار باغ موزه دفاع مقدس قرار می‌گیرد، گفت: تاکنون ما در کشور مجموعه‌ای مانند باغ‌موزه دفاع مقدس نداشته‌ایم، حالا که این مجموعه شکل گرفته است نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا نسبت به ترویج فرهنگ دفاع مقدس به درستی اقدام کنیم.

وی افزود: مقارن با شهادت حضرت زهرا(س) در مجاورت نماد مقاومت کشور یعنی مسجد خرمشهر که کاملا در ابعاد واقعی در موزه دفاع مقدس ساخته شده 8 شهید خاکسپاری خواهند شد.
رئیس موزه دفاع مقدس شهرداری تهران همچنین ضمن تشکر از نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای خلیفه گری ارامنه گفت: امیدواریم بتوانیم نقش بی‌بدیل و ارزشمندی که ارامنه در دفاع مقدس داشتند را به‌خوبی بازگو کرده و شرایطی را فراهم کنیم که یاد و خاطره شهدای اقلیت‌های مذهبی کشورمان نیز همیشه زنده بماند. براساس این گزارش، وارطان وارطانیان نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید ضمن تشکر از اقدام مدیریت شهری برای احداث باغ‌موزه دفاع مقدس گفت: می‌توان چهره رضایتمندی خانواده شهدا را در این مکان تجسم کرد و به نمایندگی از جامعه ارامنه به خاطر آنکه یاد و نام شهدای اقلیت‌های مذهبی نیز مانند سایر شهدا در این مجموعه زنده نگه داشته خواهد شد، تشکر می‌کنم.

شایان ذکر است در حاشیه این بازدید گئورگ وارطان نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این دومین جلسه‌ای بود که با مدیران موزه دفاع مقدس داشتیم که امیدواریم در فرصت اندک باقیمانده تا افتتاح بتوانیم حداقل گوشه‌ای از حماسه حضور اقلیت‌های مذهبی در دفاع مقدس را در این مجموعه به معرض دید عموم بگذاریم. براساس این گزارش، همچنین روبرت بیگلریان نماینده ارامنه اصفهان و جنوب نیز اظهار کرد: ما به نمایندگی از جامعه ارامنه تلاش خواهیم کرد تا نقشی که شهدا، ایثارگران و جانبازان ارامنه در دفاع مقدس ایفا کردند به‌عنوان بخشی از میراث تاریخی این کشور در موزه دفاع مقدس به درستی ثبت و در معرض بازدید عموم مردم قرار گیرد.

کد خبر 133620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز