پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر نخستین یادواره بیش از 500 شهید روحانی تهران: بیش از 4500 روحانی در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

دفاع مقدس

به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیر نخستین یادواره بیش از 500 شهید روحانی تهران، حجت الاسلام والمسلمین گواهی افزود: روحانیت سهم عظیمی در دفاع مقدس داشت و بیش از 100 هزار روحانی در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.

تاکنون در استان تهران، حدود 625 شهید روحانی شناسایی شده است.

در این مراسم مسئول کنگره شهدای روحانی سراسر کشور نیز با اشاره به نقش تاریخی روحانیت گفت: روحانیت متعهد در عرصه های سیاسی و در جنگ و جهاد، همدوش مردم پرچم عزت و افتخار را بر دوش کشید.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور افزود: یکی از مظاهر نقش آفرینی روحانیت به دنبال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود و دفاع مقدس یکی از بارزترین صحنه‌های درخشش حضور جهادی روحانیت است.

وی افزود: دشمن نتوانست با عملیات روانی گسترده و استفاده از رسانه های خود، مردم را از روحانیت جدا کند، زیرا روحانیت در صحنه‌های خطر، امتحان خود را پس داده است.

وی با اشاره به نقش موثر روحانیت در دفاع مقدس گفت: یکی از هفت محور کلی نقش آفرینی روحانیت، نقش کلان بود که در راس آن باید به نقش آفرینی امام راحل و شخصیت های روحانی بعد از امام(ره) که در سطوح کلان در دفاع مقدس تاثیر داشتند، اشاره کرد.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: نقش پشتیبانی رزمندگان و جبهه ها، نقش تبلیغی، نقش مسئولیتی روحانیت در جبهه‌های جنگ، محور مدیریتی و فرماندهی جنگ، محور رزمی و محور رزمی - تبلیغی از دیگر محورهای کلی نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس است.

کد خبر 139740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز