راهپیمایی روز جهانی قدس و فریاد مرگ بر اسرائیل میلیون‌ها مسلمان در آخرین جمعه ماه رمضان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان پیدا کرد.

 به‌طوری که خبرگزاری های خارجی علاوه بر انتشار همزمان اخبار و تصاویر راهپیمایان روز قدس، دیروز هم مجبور به اعتراف درباره این حضور میلیونی به‌خصوص در تهران شدند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد: تلویزیون ایران تصاویر خیل مردمی را به نمایش گذاشت که در سالروز روز قدس، در آخرین جمعه ماه رمضان، در شهرهای مختلف ایران، شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند. فرانس پرس افزود: راهپیمایی‌کنندگان تصاویر آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران را با خود حمل می‌کردند.

خبرگزاری فرانسه افزود: خیل عظیم و گسترده مردم ایران علاوه بر تهران در شهرهای مختلف این کشور نیز به خیابان‌ها آمدند و با در دست داشتن پرچم‌هایی که روی آنها عبارات مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نقش بسته بود، حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کردند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران نیز روز جمعه پس از شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس در دانشگاه تهران به سخنرانی خواهد پرداخت. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس هم نوشت: مردم ایران در سراسر کشور به تظاهرات ضد‌اسرائیلی پرداختند و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران نیز در سخنرانی گفت که اسرائیل و متحدانش بسیار ضعیف‌تر از آن هستند که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کنند. خبرگزاری رویترز نیز ضمن پوشش سخنرانی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران، به پوشش خبر مراسم روز قدس پرداخت. این خبرگزاری به نقل از تلویزیون ایران نوشت که میلیون‌ها نفر در تظاهراتی سراسری این روز را گرامی داشتند. برخی رسانه‌های عربی نیز به پوشش راهپیمایی گسترده و میلیونی روز جهانی قدس در ایران و دیگر کشورها پرداختند اما در کنار آن برخی شبکه‌ها از جمله العربیه و الجزیره نیز حضور میلیونی مردم ایران را تحریف کردند.

به گزارش مهر، شبکه المنار لبنان نیز نوشت: به مناسبت روز جهانی قدس راهپیمایی گسترده‌ای در تهران و همه شهرهای ایران پیش‌ازظهر جمعه برگزار شد. روزنامه القدس العربی هم نوشت: احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران در سخنانی پس از نماز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس که به نشانه حمایت از فلسطینی‌ها برگزار می‌شود، گفت: تشکیل کشور فلسطین نخستین گام است و هدف نهایی نیست. پایگاه الیوم السابع مصر در این باره نوشت: هزاران ایرانی در تهران در مراسم روز جهانی قدس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل راهپیمایی برگزار کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز واکنش‌های مختلفی در این باره نشان دادند. روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص در واکنش به برگزاری راهپیمایی روز قدس و سخنان احمدی‌نژاد مدعی شد: انزوای بین‌المللی جمهوری اسلامی پس از آن به اوج خود رسید که در سال 2006 با برگزاری یک کنفرانس واقعه هولوکاست را به پرسش گرفت. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت هم با اشاره به این سخن محمود احمدی‌نژاد مبنی بر آنکه به‌رسمیت شناخته‌شدن کشور مستقل فلسطینی تنها گامی است به سوی محو اسرائیل، گزارش داد: رئیس‌جمهور ایران در روز قدس اعلام کرد که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی نقطه نهایی هدف نیست بلکه گام اول است و گامی به جلو در جهت آزادسازی همه سرزمین فلسطین است.

کد خبر 144196
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز