مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

برترین تکنولوژی‌ها، حماسه دفاع مقدس را در موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ پایداری از سوم خردادماه به تصویر می‌کشد.

موزه دفاع مقدس

مدیرعامل سازمان توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: در موزه دفاع مقدس تکنولوژی چندبعدی برای ایجاد حس حضور در جبهه‌ها در شهروندان مورد استفاده قرار گرفته است و از این نظر موزه دفاع مقدس در به‌کارگیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موزه‌ای جهان منحصر به فرد است. اکبر تشکرنیا با اشاره به مراحل پایانی کار احداث این مجموعه افزود: کل ساختمان‌های مجموعه آماده بهره‌برداری است و تنها بخش کوچکی از آجرکاری گنبد مسجد جامع خرمشهر به‌عنوان یک نماد حماسه‌ای و فرهنگی در مراحل پایانی است.

وی با اعلام اینکه در روز سوم خردادماه موزه دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: در بخش مفهومی کارهای بسیار شاخصی صورت گرفته است. تالار شهادت با موضوع شهادت و شهدا و همه کسانی که در 8 سال دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند، حماسه روزهای خاطره آفرین را بازآفرینی می‌کند.به گفته وی در این بخش شهروندان از تونلی می‌گذرند که اسامی شهدا در آن حک شده است. در این بخش بازدید‌کنندگان به‌صورت صوتی و تصویری اسامی شهدا را مرور خواهند کرد. تشکری‌نیا گفت که این تونل مانند پلی است که شهروندان از آن عبور می‌کنند تا بیانگر این مفهوم باشد که شهدا شفاعت‌کننده ما هستند. وی همچنین به بخش جانبازان و اسرا و آزادگان در این بخش اشاره کرد و افزود:

یاد و خاطره این عزیزان نیز در این تالار بازآفرینی شده است و با استفاده از انواع امکانات از جمله آبشار نور و ایجاد گذرگاه‌های مختلف صحنه‌های مختلف 8سال حماسه دفاع مقدس باز آفرینی می‌شود. تشکری نیا گفت: ما از تکنولوژهایی استفاده کردیم که هم‌اکنون در بسیاری از موزه‌های جنگ جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی ما این امکان را نداشتیم تا عظمت این واقعه را در محیطی کوچک بازآفرینی کنیم بنابراین ناچار بودیم با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های چند بعدی حس حضور را به بازدیدکنندگان القا کنیم. به گفته وی هر آنچه قابل استفاده در ساختار موزه‌ای در موزه دفاع مقدس به کار گرفته شده است تا بتوانیم گوشه‌ای از حماسه دفاع مقدس را بازآفرینی کنیم. تشکری‌نیا در پایان با اشاره به برنامه‌های مختلف موزه دفاع مقدس پس از بهره‌برداری گفت: شهروندان با حضور در موزه دفاع مقدس در روزهایی که برنامه‌های متنوع و مختلف دارد می‌توانند به‌صورت تصویری و صوتی و با تکیه بر حواس دیگر حماسه دفاع مقدس را بیش از پیش درک کنند.

کد خبر 134158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز