چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: عملیات احداث بوستان ولایت با دقت و سرعت بالایی ادامه دارد تا بزرگ‌ترین بوستان شهری خاورمیانه تا سوم خرداد به بهره‌برداری برسد.

در حال حاضر بیش از 80 درصد از عملیات اجرایی این بوستان به پایان رسیده است. در همین ارتباط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از روند احداث این بوستان بازدید کردند و نظرات خود را درباره آن ابراز داشتند. عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به دربرگیری نیازهای فرهنگی و اجتماعی جنوب پایتخت به‌دنبال ساخت بزرگ‌ترین بوستان کشور گفت: احداث بوستان ولایت در جنوب تهران می‌تواند مسائل اجتماعی و فرهنگی این نقطه را نیز دربربگیرد و باعث اعتلای فرهنگ در این نقطه باشد. فاضل موسوی ضمن بیان این مطلب افزود:

کمبود امکانات فرهنگی در جنوب تهران باعث ایجاد معضلات و مشکلات اجتماعی در این نقاط شده بود که امروز مدیریت شهری با شناسایی این نیازها، اقدام به رفع آن کرده و یکی از این کارها، ساخت بوستان عظیم ولایت است. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: احداث بوستان‌ها در شهر قطعا تاثیر مستقیمی بر پاکسازی هوای آلوده نیز دارد. این در شرایطی است که مهم‌ترین نیاز امروز شهر تهران با توجه به بحران آلودگی هوا، همین بوستان‌ها هستند.

در همین ارتباط کاظم دلخوش اباتری، عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اقدام شهرداری تهران در انتقال پادگان قلعه‌مرغی و جابه جایی آن با بوستان ولایت، به شهرنوشت گفت: براساس قانون این اقدام باید در تمام بخش‌ها صورت بگیرد و دولت‌ها ملزم به انجام آن هستند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این حرکت شهرداری تهران در مورد احداث بوستان ولایت دفاع می‌کنند، افزود: موضع مجلس، دفاع از شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستاست. عملیات احداث 70 هکتار از بوستان ولایت که فاز اول این پروژه بزرگ شهری است، با حضور 2500 کارگر در 2 شیفت فعال و بدون تعطیلی در حال انجام است تا این پروژه طبق وعده داده شده مدیریت شهری تا سوم خرداد به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 134763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز